افتتاح مجتمع مشاوره و خدمات روان شناختی شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاون استاندار و فرماندار شهر مشهد مجتمع مشاوره و خدمات روان شناختی شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۹۱۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مجتمع مشاوره و خدمات روان شناختی شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاح مجتمع مشاوره و خدمات روانشناختی شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد تاسیس مراکز مشاوره را از جمله کارهای خوب و تاثیرگذار در حوزه دانش آموزی دانست و عنوان کرد: بحث آسیب های اجتماعی طی چند سال گذشته برای همه مسئولین نظام دغدغه مندی ایجاد کرده است و همین موضوع باعث شده پیشگیری از این آسیب ها مسیر خوبی را در پیش گرفته و اقدامات خوبی در دستگاه ها و به خصوص در آموزش و پرورش صورت پذیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره دانش آموزی در سطح استان وجود دارد به این معنی که تمام مناطق و شهرستان های استان خراسان رضوی یک مرکز مشاوره داشته و با افتتاح این مرکز دو ناحیه در سطح شهر مشهد دارای دو مرکز مشاوره دانش آموزی هستند.

خدابنده با اشاره به لزوم توجه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان جعیت دانش آموزی خاطر نشان کرد: دانش آموزان به لحاظ شرایطی که دارند در معرض آسیب بیشتری نسبت به سایر اقشار قرار دارند، به همین جهت اگر در سنین نوجوانی و بلوغ اقدامات پیشگیرانه انجام پذیرد بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی حل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از رونمایی از اطلس خطرپذیری آسیب های اجتماعی دانش آموزان استان خبر داد و گفت: نقشه خطرپذیری دانش آموزان برای کل استان خراسان رضوی ترسیم شده و برای همه مدارس ارسال شده است، در این اطلس آسیب هایی که ممکن است برای دانش آموزان هر منطقه رخ بدهد و راهکارهایی که برای جلوگیری از بروز این خطرات باید انجام پذیرد پیش بینی شده است.

وی ضمن اشاره به برنامه های خوبی که در حوزه مشاوره استان صورت پذیرفته گفت: علی رغم کمبودهایی که در حوزه نیروی انسانی وجود دارد با این حال همکاران ما تمام تلاش خود را بکار بسته اند و در سال جاری دبیرخانه مشاوره کشوری به استان خراسان رضوی واگذار شده که نشان از توانمندی همکاران ما در این حوزه است.

خدابنده در پایان با بیان اینکه در شهر مشهد دانش آموزانی از ۲۷ کشور مختلف دنیا و با تلفیقی از قومیت های مختلف در حال تحصیل اند تصریح کرد: امروز هم خانواده ها و هم دانش آموزان پذیرفته اند که برای حل چالش های تحصیلی، خانوادگی و ... باید به مشاورین مراجعه کنند که این پذیرش نتیجه تلاش ها، صبر و بردباری همکاران ما در حوزه مشاوره است.

قابل ذکر است سیدرضا خاتم پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد در ابتدای این جلسه گفت: وجود مجتمع خدمات روانشناختی و مشاوره دانش آموزی در حاشیه شهر و مناطق محروم یک ضرورت است و دانش آموزان این مناطق نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارند که این توجه منجر به ارتقاء خودباوری و عزت نفس در آن ها خواهد شد.

وی افزود: این نوع مجتمع ها و مراکز مشاوره ای در مناطق حاشیه شهر می تواند برای دانش آموزان بسیار مفید واقع شود و آسیب های اجتماعی را در این مناطق کاهش خواهد داد.

گفتنی است مجتمع مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزی شهید مطهری به عنوان مرکز مشاوره دانش آموزی شماره دو اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد با رویکرد آموزشی، پژوهشی و درمانی در فضایی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع و از طریق نوسازی، تکمیل و تجهیز انبار ضایعات اداره آموزش و پرورش ناحیه یک در مدتی قریب به یک ماه آماده بهره برداری گردید.

این مجتمع با هدف کاهش آسیب های اجتماعی موجود در حاشیه شهر مشهد به ارائه خدمات مشاوره و روان شناختی از قبیل خدمات مشاوره کودک، نوجوان، مشاوره تحصیلی، نروفیدبک، روان درمانی، روان سنجی و گفتار درمانی به دانش آموزان حاشیه شهر مشهد می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار