موضوع اخلاق مداری باید در راس برنامه های اجرایی مدارس باشد

کلات(پانا)-با حضور مدیر آموزش و پرورش کلات گردهمایی مشاوران و مربیان پرورشی مدارس شهرستان در محل سالن جلسات اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
موضوع اخلاق مداری باید در راس برنامه های اجرایی مدارس باشد

رمضان پروانه گفت: جامعه ما یک جامعه دینی و مذهبی است که باید موضوع اخلاق مداری در راس برنامه های اجرایی در مدارس باشد.رفع چالش های اخلاقیات بر عهده شما همکاران حوزه پرورشی است ،چرا که شما سکان دار موضوعات تربیتی و پرورشی در مدارس هستید.

وی ادامه داد: عصر حاضر ، عصر ارتباطات و تکنولوژی است ،پس با نسخه های بروز و نوین همراه با خلاقیت در مدارس حضور پیدا کنیم تا موجب استقبال دانش آموزان از برنامه های اجرایی شود.

وی افزود: محیط مدارس باید محیط شاد باشد ،با مسائلی که مرتبط با موضوعات آموزش و پرورش است در صدد ایجاد محیطی آرام و با نشاط همراه با #سلامت_روان باشیم .با ارتباط مستقیم با دانش آموزان ، برگزاری المپیاد های ورزشی ، سرگرمی های تفریحی و آموزشی و برخوردهای مناسب می توانیم جوی صمیمی و شاد را ایجاد کنیم تا موجب ایجاد انگیزه و رفع چالش های موجود شود.

پروانه گفت: برای ایجاد تغییر رفتار در دانش آموزان که همان موضوع یادگیریست، موضاعاتِ همراه با آموزش را نهادینه کنیم. آداب زندگی کردن، چگونگی برخورد با دیگران، رعایت حقوق دیگران ،نحوه برخورد با مشکلات و زندگی درست در اجتماع، مقابله با حوادث ، آموختن آداب و آیین ها و... از چالش های موجود حوزه پرورشی در نظام تعلیم و تربیت هستند که یک مربی باید زمینه یادگیری را برای دانش آموزان تسهیل کند.

وی ادامه داد: تربیت کردن مانع تربیت شدن و یاددهی مانع یادگیری می شود، تکرار موضوعات باعث عدم خود انگیختگی و تربیت کلامی مانع تربیت عملی می گردد، پس برای دست یافتن به اهدافمان الگوی رفتاری و عملی مناسبی برای دانش آموزان باشیم و آنها را شریک و همراه در فرایند یادگیری در مدارس نماییم چرا که شما همکاران پرورشی نقش مهمی در ایجاد تغییر رفتار های اصولی در دانش آموزان هستید.

وی افزود: همه باید این را بدانیم که در یک تیم کنار هم، برای رسیدن به اهداف تلاش می کنیم ،پس خود را الگوی تمام عیار و مروج فعالیت های تربیتی و فرهنگی بدانیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار