حاجی‌میرزایی خبر داد: تفاهم کمیسیون سه جانبه درباره موضوع ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد کمیسیون سه جانبه آموزش و پرورش، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌ و بودجه درباره طرح ساماندهی نیروی انسانی این وزارت‌خانه به تفاهم رسیده‌اند و درباره روش‌های تامین هم در یکی دو هفته آینده به جمع‌بندی می‌رسند و اعلام می‌کنند.

کد مطلب: ۹۹۰۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی خبر داد: تفاهم کمیسیون سه جانبه درباره موضوع ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش

محسن حاجی‌میرزایی درباره این اظهارنظر که «در سال‌های اخیر ۳۰ درصد نیروها به روش‌های غیر متعارف جذب آموزش و پرورش شده‌اند» و نگرانی معلمان از اینکه آیا مشکلی برای نیروهایی که از این طریق جذب شده‌اند پیش خواهد آمد یا خیر، به پانا گفت: «ما تابع قانون هستیم، تمام مواردی را که طبق قانون موظف هستیم، بدون کمترین اهمال و کوتاهی آن را انجام می‌دهیم. معلمانی هم که از این طریق جذب می‌شوند، آن‌هایی که نیاز دارند بلافاصله دوره آموزشی برای‌شان تدارک می‌بینیم و اکنون پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها نیروهایی که لازم است آموزش ببینند آموزش می‌بینند.»

او ادامه داد: «صحبت من این است که ورودی‌های متنوع امکان برنامه‌‌ریزی موثر را سلب می‌کند. معلم اصلی‌ترین عنصر آموزش و پرورش است، بنابراین باید به یک ثبات برسیم و بدانیم نیاز ما در سال‌های آینده چقدر است؟ روش‌های تامین آن‌ها چگونه است؟ در چه رشته، در چه منطقه‌ای و به چه جنسیتی نیاز داریم؟ و متناسب با این وضعیت برنامه‌ریزی کنیم. به این صورت است که امکان برنامه‌ریزی ما میسرتر می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت طرح تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش هم گفت: «بررسی‌ها در یکی دو هفته آینده به نتیجه خواهد رسید، درباره تعداد نیروهای موردنیاز تفاهم کرده‌اند و درباره روش‌های تامین هم در یکی دو هفته آینده به جمع‌بندی می‌رسند و اعلام می‌کنند.»

یکی از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش چالش نیروی انسانی و کمبود نیرو است که محسن حاجی‌میرزایی در این باره موضوع کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را در دولت در دستور قرار داده‌اند. دولت مصوب کرد کمیسیونی مرکب از سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش مجموع نیاز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را در دو ماه تعیین تکلیف کنند. در حال حاضر این کمیسیون در این مساله که آموزش و پرورش به چه میزان نیروی انسانی در سال پیش رو و سال‌های بعد نیاز دارد و اینکه این نیرو باید چگونه تربیت و جذب شود و راهکارهای تامین و جذب چیست در حال جمع‌بندی هستند که به گفته وزیر آموزش و پرورش در یکی دو هفته آینده نتایج بررسی‌های این کمیسیون اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار