بازنگری در فرهنگ سازمانی مدرسه با هدف ایجاد ارتباط موثر

تهران (پانا) - علیرضا عراقی نیا از معاونان پیشین آموزش عمومی اداره کل شهر تهران با معاونان آموزشی، پرورشی و نمایندگان معلمان ابتدایی در سالن اشراق منطقه 7 کارگاه داشتند. وی ضروریات قرن 21 را شامل ارتباط موثر، تفکر نقاد، همکاری و خلاقیت دانست.

کد مطلب: ۹۹۰۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری در فرهنگ سازمانی مدرسه با هدف ایجاد ارتباط موثر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه7شهر تهران، جلسه هم اندیشی معاونان آموزشی، پرورشی و نماینده معلمان مدارس در سالن اشراق با سخنرانی عراقی نیا اجرا شد. در این نشست که باهدف ایجاد ارتباط موثر و انسجام روابط و پیوستگی بیشتر با برنامه ها و فعالیت های مدرسه در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بود. عراقی نیا گفت: برای شناخت این عصر و نسل دو کار می توان انجام داد: افراداز خودشان بپرسند آیا این عصر و بچه های این نسل را می شناسند؟ این عصر و بعد انسان همین دو موضوعی که با آن سروکار دارند.صلاحیت خود را در عصر همگرایی فناوری، آنگونه ثابت کنند که آموزش و پرورش و مدرسه بعنوان مهره حیاتی شناخته شده و این نسل تبلت به جامعه احساس تعلق کنند.وی پس ا ز اشاراتی بر یادگیری مبتنی بر مغز، به بینش یادگیری تاکید کرد که این امراز طریق نقش تسهیل گری معلم با رویکرد آموزش بارش فکری و یادگیری جمعی اتفاق می افتد. با علم به این نکته که یادگیری وظیفه اصلی دانش آموز است و نباید مانع کشف و یادگیری دانش آموز گردید.امتحان رسمی فقط در خرداد ماه معنی پیدا نمی کند وقتی در طول سال فرآیند ارزشیابی به مثابه یادگیری مطرح است.

در بخش دیگر سخنرانی عراقی نیا به ضروریات قرن 21 اشاراتی داشت: ارتباط موثر ما را به هدف آموزشی تربیتی نزدیک می کند. در واقع یادگیری برای دانستن ، بکار بستن و زیست بهتر با دیگران از طریق تدریس موقعیتی، و با گفتگو با توجه به تفاوت فردی افراد صورت می گیرد.وی با اشاره به نظام آموزشی عرضه محور ،برایجاد تقاضا و جستجوی نیاز بچه ها تاکید نمود.در ادامه به مباحث پر اهمیت پرورش تفکر نقاد، تفکر خلاق و همکاری بعنوان سایر نیاز های این عصر گفتگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار