معاون نهضت سواد آموزی استان همدان خبر داد:

اجرای طرح آموزش رایانه به سوادآموزان

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خود با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی در سالن جلسات موحدی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد با بیان این که مراکز یادگیری محلی در رونق تولید نقش بسیار مهمی دارند، از افتتاح یک مرکز یادگیری محلی در زندان و تحت پوشش قرار دادن 40 نفر از زندانیان در این مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۹۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آموزش رایانه به سوادآموزان

محمد پورداود از افتتاح دو مرکز یادگیری محلی در همدان و نهاوند در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: طی 22 ماه اخیر تعداد مراکز یادگیری محلی از یک مرکز به 12 مرکز رسیده است و این مراکز که در ابتدا دولتی بودند اکنون به سمت مراکز یادگیری مشارکتی پیش می روند.
پورداود با بیان این که سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی برای جلوگیری از رجعت به بی سوادی، سواد را با مهارت های زندگی خود پیوند می زنند، گفت: برنامه ما برای آینده، افتتاح حداقل یک مرکز یادگیری محلی در همه شهرستان ها و مناطق استان است و دستگاه های مختلفی از قبیل اداره کل بهزیست، جمعیت هلال احمر، اداره کل کمیته امداد و شهرداری ها در ایجاد مراکز یادگیری محلی مشارکت می کنند.
معاون نهضت سواد آموزی نیز در این جلسه حضور داشت که در خصوص مراکز یادگیری محلی گفت: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر سواد مهارت های گوناگون در راستای اشتغال زایی زنان خانه دار و مردانی که توانایی یادگیری یک مهارت را دارند آموزش داده می شود، مهارت های زندگی از قبیل آیین همسر داری، تربیت فرزند مهارت های اجتماعی، شغلی و حقوق شهروندی نیز در این مراکز ارائه می شود.
خدابنده لو با بیان این که جامعه هدف در نهضت سواد آموزی افراد 10 تا 49 ساله هستند و این افراد در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال دسته بندی می شوند، خاطرنشان کرد: شغل معلمان نهضت سواد آموزی نتیجه محور است که حق الزحمه آن ها بر اساس تعداد قبول شدگان و به ازای هر سوادآموز 860 هزار تومان پرداخت می شود..
او با اشاره به اجرای طرح آموزش رایانه به سواد آموزان، گفت: این طرح در سال گذشته 200 نفر از سواد آموزان را تحت پوشش خود قرار داد که این تعداد در امسال به 230 نفر رسیده است.
خدابنده لو با بیان این که شهرستان های همدان، بهار و ملایر از این طرح استقبال کرده اند، ادامه داد: آموزش رایانه به سوادآموزان در دوره انتقال و در 540 ساعت صورت می گیرد که از این 540 ساعت، 16 ساعت به آموزش زبان انگلیسی، 20 ساعت آموزش رایانه و 24 ساعت آموزش مهارت های رایانه اختصاص داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار