معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

فعالیت 7 مرکز یادگیری محلی در خوزستان

اهواز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر هفت مرکز یادگیری محلی در خوزستان وجود دارد، گفت: در این مراکز حدود 40 نوع خدمات آموزشی و مهارتی از جمله مهارت‌های زندگی و حرفه‌های مختلف به بی‌سوادان و کم سوادان جامعه هدف یاد داده می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۳۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 7 مرکز یادگیری محلی در خوزستان

موسی شیخی با بیان اینکه هفت مرکز یادگیری محلی در خوزستان فعال هستند، اظهار کرد: این مراکز در ناحیه 3 اهواز، شوش، باوی، دزفول و بهبهان مستقر هستند. مراکز یادگیری محلی واحدهای آموزشی هستند که بر اساس احساس نیازمندی به منظور ارائه خدمات آموزشی به افراد بی‌سواد و کم سواد ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: سه نوع مرکز یادگیری محلی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند. مراکز دولتی بیشتر در مدارس و واحدهای آموزشی دولتی وابسته به آموزش و پرورش فعالیت دارند. نوع دیگری از مراکز یادگیری محلی از طریق مشارکت با سایر دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره زندان‌ها و محیط زیست فعالیت می‌کنند. نوع سوم مراکز یادگیری محلی، غیردولتی هستند که با سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات غیردولتی با هماهنگی ادارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان درخصوص اهداف و کارکردهای مراکز یادگیری محلی، گفت: از اهداف مراکز یادگیری محلی می‌توان به ایجاد فرصت‌های یادگیری برای همه، زمینه‌سازی برای یادگیری مادام‌العمر، توانمندسازی افراد برای راه‌اندازی کسب و کار، افزایش اطلاعات و توانمندی‌‌های عمومی، تلفیق سواد و مهارت‌های زندگی و ترویج فرهنگ تعاون و همکاری اشاره کرد.

شیخی خاطرنشان‌کرد: تمام خدمات ارائه شده در مراکز یادگیری محلی به صورت رایگان به بی‌سوادان ارائه می‌شود. در این مراکز حدود 40 نوع خدمات آموزشی و مهارتی از جمله مهارت‌های زندگی و حرفه‌های مختلف به بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه هدف ما یعنی بی‌سوادان بازه سنی 10 تا 49 سال، یاد داده می‌شود تا اشخاص توانمند شوند چراکه توانمند کردن این افراد می‌تواند زندگی آن‌ها را بهتر کند.

وی گفت: به دنبال افزایش تعداد مراکز یادگیری محلی در استان هستیم. امسال به شهرستان‌ها نامه نوشته شد که درخصوص لزوم ایجاد مرکز یادگیری محلی در شهرستان خود نیازسنجی و ظرفیت‌یابی کنند. اگر نیازسنجی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان قابلیت ایجاد این مراکز را داشته باشد، ما تعداد مراکز یادگیری محلی را افزایش می‌دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای افزایش مراکز یادگیری محلی در استان نداریم. هرجا که آمار بی‌سواد و کم‌سواد تراکم بالایی داشته باشد، می‌توانیم مرکز یادگیری محلی تاسیس کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار