رئیس اداره ثبت احوال بافق: کاهش 18 درصدی زاد و ولد دربافق

بافق(پانا)-محمود کریمیان رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بافق با تبریک روز ملی ثبت احوال با بیان اینکه اولین شناسنامه در سوم دی ماه 1297 در تهران صادر شده است،گفت: امروز یکصد و یکمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در کشور است.

کد مطلب: ۹۸۹۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره ثبت احوال بافق: کاهش 18 درصدی زاد و ولد دربافق

به گزارش آفتاب، محمود کریمیان با بیان اینکه در سال 97 ازدواج 214 زوج به ثبت رسیده ،افزود: در 9 ماهه سال 98 ازدواج 240 زوج ثبت شده،اگر چه نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما براساس میانگین کاهش دارد. در بحث تولد نیز شاهد کاهش 18 درصدی هستیم.
او با اشاره به اینکه آمار ازدواج و ولادت بطور کلی در کشور کاهش و طلاق افزایش یافته است،افزود: در سال 97 ازدواج 214 زوج به ثبت رسیده و در 9 ماهه سال 98 این رقم به 240 زوج رسید که نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما براساس میانگین کاهش دارد.

کریمیان آمار تولد در 9 ماهه ساله 97 را 827 نفر اعلام کرد و اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری تعداد تولد 681 نوزاد می باشد که کاهش 18 درصدی را نشان می دهد.

او در مورد کارت های هوشمند ملی بیان کرد: افرادی که تا تاریخ 16 تیر 97 درخواست کارت هوشمند ملی کرده اند می توانند جهت دریافت آن به اداره ثبت احوال مراجعه کنند و با اعلام رمز چهار رقمی و اثر انگشت کارت خود را دریافت کنند.

او ادامه داد: مابقی افرادی که اقدام برای صدور کارت هوشمند ملی نموده اند، پایان بهمن ماه می توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

کریمیان در خصوص افرادی که فاقد کارت هوشمند ملی بوده و در این زمینه اقدامی نکرده اند،گفت: این افراد باید بلافاصله با مراجعه به دفتر پیشخوان در میدان چهارده معصوم (ع) نسبت به این امر اقدام کنند. کد رهگیری که به آنان داده می شود همراه با تاریخ تولد، همان کارت هوشمند است و هر کجا مراجعه کنند می توانند خدمات لازم را دریافت کنند تا کارت هوشمند آنان صادر شود.

گفتنی است؛ کریمیان 9 سال است که به عنوان رئیس اداره ثبت احوال شهرستان در حال فعالیت است و در مجموع 4 نفر در این اداره مشغول به کار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار