استان یزد باسوادترین استان کشور در گروه سنی 10تا 49 سال است

زارچ (پانا) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه زارچ گفت : استان یزد در گروه سنی 10تا 49 سال با 98/6 درصد باسوادترین استان کشور می باشد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استان یزد باسوادترین استان کشور در گروه سنی 10تا 49 سال است

مرآت امین الرعایا با تبریک هفتم دی ماه چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل (ره) گفت: استان یزد جزو نخستین استان هایی بود که پس از فرمان امام راحل(ره) با همت شهید محراب ، آیت الله صدوقی در هفتم دی ماه 58 جلسه ای تشکیل و برای گسترش سواد در استان یزد برنامه ریزی گردید.

وی افزود: قبل از انقلاب در سرشماری سال55 مردم ایران 47/5 درصد باسواد بوده اند در حالی که در آخرین سرشماری سال 95 به 87/5درصد رسیده است.

امین الرعایا گفت: مردم استان یزد با 92/6 درصد جزء چهاراستان برتر باسواد کشور هستند.

درادامه امام جمعه زارچ رشد سواد در جامعه و بالا بردن دانسته های انسان را از وظایف اصلی پیامبران از جمله پیامبر اسلام عنوان کرد و افزود : پیامبر اسلام (ص) ملاک آزاد کردن اسیر را باسواد کردن چندین نفر از مسلمانان قرار می دهد که نشان از اهمیت سواد در نزد پیامبر می باشد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت : نهضت سواد آموزی باید در جهت روش های جذب سواد آموزان بیش از پیش تلاش نماید.

رئیس آموزش و پرورش منطقه زارچ نیز دراین نشست گفت: امسال در این منطقه تعداد 42 کلاس با 111 نفر در حال سواد آموزی هستند.

حسین صفری افزود: از این تعداد 35 نفر در سواد آموزی ، 24 نفر در دوره انتقال ، 9 نفر در دوره تحکیم و 43 نفر اتباع مشغول به تحصیل می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار