پوشش تحصیلی ۹۹.۴ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در فارس

شیراز (پانا) -  مدیرکل آموزش و پرورش فارس از پوشش تحصیلی ۹۹.۴ درصدی در مقطع ابتدایی در این استان خبر داد و افزود: عدالت آموزشی اولویت اول فعالیت ما در استتن است و با شناسایی های انجام شده نزدیک به ۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سنین مقطع ابتدایی داریم که برنامه‌ریزی ها برای زمینه‌سازی ادامه تحصیل این تعداد در حال انجام است.

کد مطلب: ۹۸۸۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی ۹۹.۴ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در فارس

علی عسکر نجفی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز هفته سوادآموزی، بیان کرد: آموزش و پروش فارس از پهن پیکرترین آموزش و پرورش‌های کشور به لحاظ تعداد ادارات، دانش آموزان و نیروهای انسانی است و به همین دلیل حوزه فعالیت در این استان بسیار سخت و پیچیده است.

او افزود: ٩٦٠ هزار دانش‌آموز در فارس با یاری ۶۵ هزار نیروی انسانی در ۹ هزار واحد آموزشی و ۵۹ منطقه مشغول تحصیل هستند و این گستردگی می‌طلبد که اقدامات خاصی مطابق با ساحت‌های شش گانه سند تحول پیگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه تعداد مدارس شبانه‌روزی استان را ۱۲۰ مورد عنوان کرد و افزود: ٢٥ هزار دانش آموز این استان از مدارس شبانه روزی استفاده می‌کنند.
به گفته‌ی نجفی، ٧٠ هزار نفر از دانش آموزان از سرویس روستا محور استفاده می‌کنند که این خود قدم بزرگی برای ممانعت از تحصیل آنها علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی است.

نجفی اضافه کرد: برای شروع سال تحصیلی امسال ۹ هزار و ۶۰۰ نیروی انسانی کم داشتیم که با برنامه‌ریزی حدود ١٧٠٠ نیروی جدید جذب کردیم و کمبود باقی مانده را نیز از طریق نیروهای حق‌التدریس، سرباز معلم، استفاده از معلمان در نوبت دوم و بازنشسته‌ها تامین کردیم.

او با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حال حاضر ٤٢٠ پروژه فعال در حوزه فضای آموزشی داریم که ١٢٠ مورد آن را خیرین تقبل کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید براینکه بخاری‌های نفتی در تمام مناطقی که از نعمت گاز برخوردارند برچیده شده‌است از استانداردسازی وسایل گرمایشی در ٢٥٠٠ کلاس درس با اعتبار ٤١ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.
نجفی در ادامه به برخی اقدامات شاخص این اداره‌کل در سال‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: حدود ٢٠ زمین چمن مصنوعی و ۳ استخر امسال به بهره‌برداری رسیده و راه‌اندازی کلاس‌های درس تربیت بدنی ویژه دانش آموزان دختر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او با ابراز امیداوری نسبت به اینکه از ظرفیت بودجه ٩٩ در ساخت فضای آموزشی استاندارد استفاده شود، گفت: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان ۱۰۰ اتاق یادگیری در مدارس فارس راه‌اندازی و طرح شتاب بخشی در ٥ شهر و مناطق عشایری فارس نیز اجرایی شده است.

نجفی به اجرای طرح نماد "نظام مراقبت اجتماعی دانش آموز" اشاره و بیان کرد: این طرح روی ٥٠ هزار دانش آموز فارسی در حال اجراست و دانش آموزان خطرپذیر، در معرض خطر و پرخطر شناسایی شده‌اند و همچنین ۱۸ دستگاه در این طرح مشارکت دارند که هرکدام مسوولیت بخشی از این طرح را برعهده دارند.

و در ادامه در پاسخ به برخی سوالات در زمینه سرویس مدارس گفت: امسال نزدیک به ۱۳۰ هزار دانش‌آموز با کمک ۱۱ هزار و ۲۴۰ خودرو در شهر شیراز جابجا می‌شوند.
او ادامه داد: تصمیمات مربوط به سرویس مدارس در دو کارگروه ۱۸ و ۱۹ که یکی در حوزه شهرستان و دیگری در سطح استان است گرفته می‌شود، اما به طور کل تمام موارد مربوط به سرویس در حوزه پاسخگویی ما نیست چرا که مسوولیت اجرایی این کار برعهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهری است.
او ضمن قدردانی از زحمات شهرداری و معاونت حمل و نقل در زمینه سرویس مدارس گفت: آموزش و پرورش نظارت و مدیریت این امر را بر عهده دارد و در واقع پیمانکار است.
نجفی ادامه داد: به دلیل افزایش نرخ بنزین و نارضایتی‌هایی که رانندگان داشتند استان فارس پیشگام سایر استان‌ها طرح افزایش سهمیه بنزین رانندگان سرویس را به تهران و کارگروه سوخت ارائه کرد که بر این مبنا مقرر شده است ۱۲۰ لیتر بنزین به سهمیه کارت رانندگان سرویس افزوده شود.
او از افزایش ۱۰ تا ۱۴ درصدی نرخ کرایه توسط هئیت دولت نیز خبر داد و افزود: در صورت تصویب از طریق استانداری‌ها به استان‌ها ابلاغ می‌شود.







ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار