61 درصد سوختگی ها در محیط منزل رخ می دهد

یزد (پانا) - مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ۶۱ درصد سوختگی‌ها در محیط منزل اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۹۸۸۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
61 درصد سوختگی ها در محیط منزل رخ می دهد

جان فدا با بیان اینکه در استان یزد بیش از ۶۱ درصد سوختگی‌ها در منزل اتفاق افتاده است، گفت: ۳۵ درصد در محیط کاری و سه درصد هم سایر موارد را شامل می‌شود و هر یک درصد سوختگی مبلغی معادل ۵۶ میلیون ریال هزینه درمان و بازتوانی در پی دارد.

وی افزود: سالیانه حدود ۳۰۰ هزار نفر در ایران دچار سوختگی می‌شوند که ۱۰ درصد آن‌ها معادل ۳۰ هزار نفر بستری می‌شوند و از این ۳۰ هزار نفر ۱۰ درصد یعنی سه هزار نفر فوت می‌کنند.
مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ضرورت آموزش سواد سلامت به مردم استان، گفت: در نیمه اول سال جاری با افزایش قابل ملاحظه موارد منجر به فوت سوختگی در استان مواجه ایم که علت اصلی آن را باید در پایین بودن سواد سلامت مردم در یکی از مهاجر پذیرین استان‌های کشور (که اغلب مهاجران و کارگران اتباع هستند) و بیماران سوخته مراجعه کننده از استان‌های دیگر جهت درمان به یزد جستجو کرد.
جان فدا تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد سوختگی‌های منجر به فوت در نیمه اول سال ۹۸ مربوط به مراجعه کنندگان از بیرون استان یزد است لذا آموزش، مهمترین گام پیشگیری از وقوع چنین رخداد‌هایی در تمامی گروه‌های جمعیتی، بخصوص گروه‌های آسیب پذیر که عمدتا در افراد کم بضاعت با سواد سلامت پایین است اتفاق می‌افتد و ضروری است پشتوانه و سازوکار‌های لازم به منظور آموزش و اطلاع رسانی همگانی از سوی تمامی دستگاه‌های ذیربط در نظر گرفته شود.
وی در پایان خواستار راه اندازی کمیته راهبری جامعه ایمن به فرماندهی استاندار در سطح استان و در شهرستان‌ها به فرماندهی فرمانداران، صدور ابلاغ برای هر یک از اعضای کمیته، تشکیل کمیته‌های تخصصی وعضویت عالی‌ترین مدیران دستگاه‌های استان و شهرستان در این کمیته‌های تخصصی به منظور پیشگیری و کاهش موارد سوختگی و سایر بلایای مشابه در راستای وظایف ذاتی خود شد.

منبع؛ صدا و سیما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار