گردهمایی ائمه‌جمعه سراسر استان در میبد برگزار شد

یزد(پانا)- گردهمایی ائمه جمعه سراسر استان با حضور آیت‌الله ناصری امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله وافی، استاندار و ائمه جمعه در بیت آیت‌الله اعرافی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی ائمه‌جمعه سراسر استان در میبد برگزار شد

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این گردهمایی، نقش روحانیت را در شرایط فعلی جامعه تعیین‌کننده خواند و گفت: در سال‌های اخیر درزمینهٔ تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه حرکت‌های قابل‌تحسینی انجام‌گرفته است.

آیت‌الله ناصری امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان هم با اشاره به آثار سوء فضای مجازی بر هوشیاری دولت تأکید کرد و افزود: حوزه علمیه باید در بحث فضای مجازی ورود و با طراحی فضا و تولید محتوا جلوی ضربه‌های فرهنگی دشمن را بگیرد.

آیت‌الله ناصری همچنین گفت: حوزه باید منابع و تحقیقات خوب را برای معرفی بیشتر شیعه در دنیا گسترش و به کتابخانه‌های شخصی دانشمندان ارسال کند.

وی تصریح کرد: ما در این شرایط که بین مردم و مسئولین و روحانیت فاصله و شکاف افتاده است نباید سر خود را زیر برف کنیم بلکه باید حوزه و روحانیت برای حل این مشکلات تدبیر کند.

آیت‌الله ابوالقاسم وافی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان هم،انسان‌سازی، جامعه‌محوری و تمدن سازی را از اهداف گام دوم انقلاب خواند.

آیت‌الله وافی ریشه همه مشکلات را در رویکرد آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: تا وقتی‌که آموزش سطحی‌نگری را در مدارس خود به تدین و تفکر و تعقل نرسانیم مشکل جامعه ما حل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز هجمه فرهنگی از هجمه اقتصادی سخت‌تر است و دشمنان برای نابودی ملت ایران و انقلاب اسلامی درصدد نفوذ در حوزه‌های علمیه، عزاداری‌ها و تغییر فرهنگ جامعه در بالا بردن سن ازدواج جوانان هستند.

محمدعلی طالبی استاندار هم از رشد ۳۹ درصدی تعداد داوطلبین کاندیداهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

طالبی گفت: همه باید برای ایجاد وحدت و انسجام و جلب اعتماد مردم، برای مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه کمک کنیم چراکه این حضور به تقویت نظام در تقابل با تحریم‌های امریکا منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضا شریفی مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گفت: در این گردهمایی پیرامون بحث‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌ها، انتخابات و کاهش شکاف بین مردم و جامعه و همچنین رفع آسیب‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا برای نشر متون علمی در دنیا بحث شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار