850 میلیون سفر در کشور ثبت شده است

اردبیل (پانا) - در سال‌جاری 850 میلیون سفر اعم از باری و مسافری به ثبت رسیده است. این اظهار نظر مدیر کل دفتر فنی و نگهداری ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

کد مطلب: ۹۸۸۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
850 میلیون سفر در کشور ثبت شده است

شعبان خاوری در آیین گرامیداشت روز راهدار در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: فعالان صنعت حمل و نقل سربازان خط مقدم ارائه خدمات در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی هستند که بی نام و نشان هم در بخش رانندگان و هم بخش راهداری راهداری ارائه خدمات می‌کنند.

او با بیان اینکه راهداری اولی‌تر از راهسازی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور اعتبارات در بخش راهسازی صرف می‌شود و شاهد غفلت و بی‌توجهی نسبت به فعالیت راهداران هستیم.

مدیر کل دفتر فنی و نگهداری ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه 200 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 55 درصد آن آسفالت شده است، افزود: 80 هزار کیلومتر راه اصلی و 370 هزار آب‌رو، پل و تونل وجود دارد که تعمیر و تجهیز آنها به 500 هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

خاوری ضرورت توسعه شبکه راه‌های کشور را به همراه توانمندی حوزه حمل و نقل یادآور شد و بیان کرد: بحث نگهداری راه‌ها آن هم با تلاش راهداران زمینه‌ساز ایمنی و تردد راحت خواهد بود و هموطنان با اطمینان خاطر و عبور و مرور سهل می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

او با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبارات در حوزه راهداری با اولویت جدی‌ تصریح کرد: 80 درصد اعتبارات در بخش ساخت هزینه شده و تنها 20 درصد به حوزه راهداری اختصاص می‌یابد در حالی که اصلی‌ترین بخش مربوط به تلاش راهداران در صیانت و نگهداری از راه‌ها و ایمن‌سازی آنهاست.

مدیر کل دفتر فنی و نگهداری انبیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 10 هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها اعتبار نیاز است که تنها 17 درصد این منابع تامین می‌شود و ما بر این باوریم که راهداری اولی‌تر از راهسازی باید مدنظر قرار گیرد.

خاوری ادامه داد: 90 درصد مسافرت‌ها و جابجایی بار در قالب سیستم جاده‌ای و زمینی انجام می‌شود به طوری‌که امسال 850 میلیون سفر اعم از بار و مسافر به ثبت رسیده و 9 میلیون تن جابجایی کالا با کمک 433 هزار نفر شاغل در این بخش در 280 هزار کیلومتر راه‌های کشور خدمات به هموطنان ارائه شده است.

او بیان کرد: راهداران پرتلاش در گرمای تابستان و سوز سرمای زمستان با تحمل تمام سختی‌ها ارائه خدمات می‌کنند که در زمستان امسال نیز در همه استان‌ها 19 هزار راهدار با 12 هزار دستگاه ماشین‌آلات در خدمت هموطنان هستند.

مدیر کل دفتر فنی و نگهداری انبیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همه ساله اعتبارات بخش راهداری با وجود گستردگی فعالیت‌ها کمتر می‌شود به طوری که سازمان راهداری در قالب طرح ابرار بهسازی شبکه راه روستایی را آغاز کرده تا سرانه آسفالت راه روستایی که 55 درصد است ارتقا یابد.

خاوری اظهار کرد: در قالب طرح ابرار تا پایان سال مالی قرار است در همه استان‌ها 3 هزار و 500 کیلومتر شبکه راه‌های روستایی آسفالت و ترمیم شوند.

اوخاطرنشان کرد: راهداران سال پرمشقتی را در حال سپری کردن هستند به طوری که اوایل امسال ما خرابی‌های سیل را شاهد بودیم که سیل فروردین امسال به 15 هزار کیلومتر شبکه راه‌ها و 7 هزار و 100 دستگاه پل در کشور به مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

مدیر کل دفتر فنی و نگهداری ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در کنار اجرای طرح تابستانی که راهداران تلاش بی‌وقفه‌ای را داشتند جابجایی زایران اربعین را نیز شاهد بودیم که بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از طریق ناوگان عمومی تردد کردند که دو برابر سال‌های گذشته بوده است.

خاوری بیان کرد: علاوه بر اینها شاغلین بخش حمل و نقل بار در این شرایط سخت اقتصادی سعی کردند با جابجایی کالاهای اساسی مردم از بنادر نقش مهمی را در تامین مایحتاج مردم ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار