معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اجلاس مدیران کل استان ها در مشهد:

اختصاص 200 میلیارد تومان از سوی دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۸

مشهد(پانا)-معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اجلاس مدیران کل استان ها که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد از اختصاص 200 میلیارد تومان از سوی دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 200 میلیارد تومان از سوی دولت برای بهبود شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان در سال ۹۸

الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این اجلاس گفت: در زمینه واگذاری مسکن ویژه فرهنگیان ️و براساس تفاهم صورت گرفته شده ۴۰ درصد از پروژه های مسکن و شهرسازی می تواند در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و زمان اجرای تفاهم نامه سه ساله است.

وی افزود: 275 هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کرده اند و بر اساس آمار موجود ۱۷۰ هزار فرهنگی در کشور فاقد مسکن هستند.

الهیار ترکمن تصریح کرد: از میان تمامی افرادی که در سامانه ثبت نام مسکن کرده اند تعداد ۶۹ هزار و ۳۰۰ نفر فرهنگیان بالای ۲۰ سال سابقه، ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر زوجین فرهنگی، ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر فرهنگیان بازنشسته، ۱۶ هزار و ۴۳۰ نفر زنان سرپرست خانوار و بیش از ۱۳۶ هزار نفر سایر فرهنگیان متقاضی طرح مسکن فرهنگیان می باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی استان ها دارای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند که در صورت تمایل همکاران فرهنگی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و از ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن نیز همکاران واجد شرایط می توانند بهره مند شوند.

وی گفت: در برخی از شهرها نیز با مشارکت مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش زمین مناسب برای ساخت در اختیار مسکن و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

الهیار ترکمن اظهار کرد: وام پرداختی برای مسکن فرهنگیان با سود ۱۲ درصد و به صورت کسر از حقوق خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: امسال پرداخت خسارت ها به یک و نیم ماه کاهش یافته است.

وی افزود: قرارداد فعلی بیمه تکمیلی اول دی ماه به اتمام می‌رسد و از دی ماه ۹۸ مجددا قرارداد متمرکز با بیمه آتیه سازان حافظ و به صورت صندوقی بسته خواهد شد.

الهیار ترکمن بیان کرد: سه معیار اصلی برای قرارداد آتی بیمه تکمیلی وارد نشدن شوک قیمتی به تعرفه ها، محدود نشدن خدمات و کیفیت بالای خدمات خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: متوسط زمان پرداخت خسارت در قرارداد جدید بیمه تکمیلی کمتر از دو هفته خواهد بود.

وی در پایان گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی فرهنگیان اختصاص داده شده است که ۱۰۰ میلیارد تومان برای بدهی های سال گذشته و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای نداشتن افزایش تعرفه برای امسال درنظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار