طولانی‌ترین دیوارنگاره استان یزد در اردکان رونمایی شد

یزد(پانا)-طولانی‌ترین دیوارنگاره استان یزد به متراژ ۳۱۰ متر مربع و با موضوع محیط زیست در روستای رباط پشت بادام بخش خرانق شهرستان اردکان یزد رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۸۷۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
طولانی‌ترین دیوارنگاره استان یزد در اردکان رونمایی شد

راه‌اندازی این این دیوارنگاره که با اجرا و طراحی "همایون فاطمی نسب" انجام شده و در آن شورای اسلامی و دهیار رباط پشت بادام هم همکاری داشتند ۲ ماه طول کشیده است.

موضوع این دیوارنگاره، محیط زیست و هدف از آن حفاظت از محیط زیست، فرهنگ سازی و جلوگیری از شکار بی‌رویه برای حفاظت از گونه های حیوانی که بعضی از آنها تنها در این منطقه زیست می‌کنند و در معرض انقراض هستند اعلام شده است.

قابلیت بالای روستای رباط پشت بادام در زمینه گردشکری، علت انتخاب آن برای ایجاد این دیوارنگاره بوده است.

مجری و طراح این دیوارنگاره روز چهارشنبه به ایرنا گفت: با برنامه‌ریزی مدونی که توسط مسئولان استان و شهرستان در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد گردشگران قادر خواهند بود پس از ممنوعیت شکار و احیای محیط زیست، این گونه ها را از نزدیک مشاهده کنند و از آنها عکس تهیه کنند.

فاطمی نسب افزود: اجرای این دیوارنگاره به تازگی تمام شده و استقبال از آن بسیار چشم‌گیر بوده و تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر از آن دیدن کردند؛ بازدیدکنندگان هم بومی و هم غیر بومی بودند و چون این روستا در مسیر زوار امام رضا علیه‌السلام قرار دارد از استانهای مختلفی مانند فارس، بوشهر و کهکیلویه بویر احمد هم از آن دیدن کردند.

به تازگی یک گروه مستندساز هم از این اثر، فیلم تهیه کرده است.

روستای رباط پشت بادام اردکان در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده و ۸۵۰ نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار