موزیکالیگرافى ، آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی در نیاوران

تهران (پانا) - گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران ،جمعه 14 تیرماه میزبان نمایشگاه بزرگ آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی هنرمند مقیم پاریس با عنوان موزیکالیگرافى است.

کد مطلب: ۹۲۵۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
موزیکالیگرافى ، آثار خط نگاره هاى بهمن پناهی در نیاوران

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در این نمایشگاه 25 اثر از آثار نقاشی‎خط بهمن پناهی با تکنیک ترکیبى، آکرلیک روی بوم و نیز مقوای دست‎ساز با الهام از زیبائى شناسى هنر خوشنویسی به نمایش در مى آید.

از نظر مفهومى این آثار بیانى موزیکالیگرافی یا موسیقایی دارند، مفهومى که این هنرمند نامگذارى کرده و طى سالیان طولانى در فرانسه در آن به تحصیل، آموزش، تحقیق و تجربه پرداخته است.

آثار این نمایشگاه حاصل 15 سال کار در این زمینه است. این نخستین نمایشگاه انفرادى بهمن پناهی پس از 20 سال در ایران میباشد.

شایان ذکر است در طول این نمایشگاه یک اجراى (پرفورمنس) موزیکالیگرافى، اجراى همزمان و زنده موسیقى و خوشنویسى مدرن در تاریخ جمعه ٢١ تیرماه از ساعت ١٩تا ٢٠ و یک دیدار و گفتگو در مورد مفهوم موزیکالیگرافى (موسیقائى خوشنویسى) در روز جمعه ٢٨ تیرماه از ساعت ١٩ تا ٢١ توسط بهمن پناهى به اجراء در خواهد آمد.

گفتنی است نمایشگاه موزیکالیگرافی بهمن پناهی تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای جمعه از ساعت 14 تا 21 به فرهنگسراى نیاوران مراجعه کنند. حضور و ورود همه علاقمندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار