شب یلدا چند ؟

مظنه سفره شب یلدا؛ از آجیل و انار تا لبو، ۱۶۶ هزار تومان

اگر ما بزرگ‌تر فامیل هستیم یا حتی قرار است شب چله را با خانواده خودمان بگذرانیم، بهتر است بدانیم وسایل‌های این شب بلند، چقدر آب می‌خورد.

کد مطلب: ۹۸۷۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شب یلدا چند ؟

به گزارش ایرنا، حتما شما هم با آمدن شب یلدا یاد زمان‌هایی میفتید که همه فامیل در خانه مادربزرگ جمع می‌شوید و به خنده و شادی می‌گذرانید. مادربزرگ هم از قبل تدارک لوازم و خوراکی‌های مخصوص این شب را دیده است. شب یلدا، ۳۰ آذر ماه و بلندترین شب سال است. تدارکات شب یلدا، یعنی همان قرآن یا کتاب حافظی که بر سر میز یا سفره گذاشته می‌شود و در آخر استخاره یا فال حافظ می‌گیرند.

خوراکی‌های شب یلدا عبارتند از هندوانه، انار، انگور، آجیل و لبو؛ اما این خوراکی‌های سفره‌ شب یلدا با توجه به رسم و رسوم شهرهای مختلف ایران، متفاوت است. یه هر حال چیزی که بین همه ایرانیان ثابت است، این است که بیشتر مردم شب یلدا را جشن می‌گیرند و به پیشواز زمستان می‌روند.

زندگی امروز نیازمند برنامه ریزی تا حدی دقیق و منظم است. اگر ما بزرگ‌تر فامیل هستیم یا حتی قرار است شب چله را با خانواده خودمان بگذرانیم، بهتر است بدانیم وسایل‌های این شب بلند، چقدر آب می‌خورد. طبق جمع بندی «ایرنا زندگی» اگر از هر یک از اجناس یک کیلو بخواهیم تهیه کنیم ( به جز هندوانه که ۳ کیلو در نظر می‌گیریم) قیمت حدودی یک سفره شب یلدا ۱۶۶ هزار تومان است. سعی کردیم قیمت‌ واقعی هر کیلو از این اجناس را گردآوری کنیم.

هندوانه

۳ هزار تومان

انار (دماوند)

۱۰ هزار تومان

انار (متفرقه)

۷ هزار تومان

آجیل (شیرین شب یلدا)

۱۳۳ هزار تومان

انگور (بی‌‎دانه قرمز)

۱۲ هزار تومان

انگور (بی‌دانه زرد)

۹ هزار تومان

لبو۲ هزار و پانصد تومان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار