تولید ۴۱۶ هکتار انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از تولید ۴۱۶ هکتار انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۴۱۶ هکتار انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل

محرم عدلی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران واصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت باغبانی استانی تامین میوه‌های سردرختی و بی نیازی این محصولات به واردات آن از کشور‌های خارج است.

او بیان کرد: قطعا تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان اردبیل یکی از اساسی‌ترین اهدافی است که این مدیریت دنبال می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سطح باغات استان اردبیل ۳۸ هزار هکتار را شامل می‌شود که انواع محصولات سردرختی سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل و بسیاری دیگر از محصولات سردرختی را شامل می‌شود.

عدلی تصریح کرد: از این میزان سطح زیرکشت باغبات محصولی افزون بر ۴۱۶ هزار تن انواع محصولات سردرختی مرغوب تولید و روانه بازار مصرف شد. این درحالی است که در طی سال‌های گذشته علی رغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ همه ساله بخش قابل ملاحظه‌ای از محصولات سردرختی آسیب می‌بینند.

او در ادامه سخنان خود افزود: استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه‌ها در طی سال‌های گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برنامه ریزی شده است تا در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق شمالی استان راه اندازی و به بهره برداری برسد که قطعا تحول مهمی در تولید محصولات گلخانه‌ای و بکار گیری نیرو‌های جوان و تحصیل کرده و بیکار در منطقه و استان خواهد داشت.

عدلی افزود: در حدود ۴۰۰ هکتار از این مساحت گلخانه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده است که قطعا با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در بهره وردی مطلوب و بهینه از منابع آبی و خاکی خواهند نمود که شاهد رشد و شکوفایی این بخش بیش از پیش خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار