پرداخت تسهیلات خسارت سیل به۷۳ درصد از آسیب‌دیدگان سیل در فارس

شیراز(پانا)_رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: 73درصد از خسارت دیدگان سیل فروردین ماه سال جاری موفق به دریافت تسهیلات شده اند که این عدد نسبت به متوسط جذب در کشور که 35 درصد است، بیش از دو برابر می باشد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات خسارت سیل به۷۳ درصد از  آسیب‌دیدگان سیل در فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه دولت مبلغ 650 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با ضمانت زنجیره ای به استان فارس اختصاص داده است، تصریح کرد: تاکنون 5990 نفر از خسارت دیدگان با مبلغ 461 میلیارد ریال به بانک معرفی شده اند که 3933 نفر با مبلغ 335 میلیارد ریال با همکاری بانک های هشت گانه کشاورزی، ملی، سپه، توسعه تعاون، ملت، صادرات، تجارت و رفاه کارگران تسهیلات دریافت کرده اند.

قاسمی با اشاره به اینکه 700 میلیارد ریال کمک بلاعوض به منظور جبران خسارت سیل برای استان فارس در نظر گرفته شده است و 350 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است، افزود: تاکنون 6700 پرونده به مبلغ 385 میلیارد ریال تائیدیه های لازم را گرفته و 50 درصد آن در وجه خسارت دیدگان پرداخت و برای امکان پرداخت 100 درصدی همه مبلغ مربوطه پیگیری شده است.

به گفته او، دولت 255 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت زیرساخت های عمومی استان فارس در بخش کشاورزی تامین کرده که این پروژه ها شامل قنوات، جاده های بین مزارع در باغ ها، ایل راه ها و زهکشی اراضی است که بر اساس پروژه های خسارت دیده ثبت شده در سامانه سجاد توزیع شده و در حال انتخاب پروژه برای مبادله موافقنامه می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: در قالب دستورالعمل های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و مصوبه های هیئت وزیران، 7161 پرونده درخواست بهره برداران خسارت دیده در استان فارس با بازدید میدانی و تصویب کمیته تخصصی در شهرستان ها، تائید در کارگروه های استانی و در سامانه ثبت اطلاعات (سجاد) ثبت شده است که پس از تائید پژوهشگاه فضائی در خصوص نقاط مختصاتی به کارگروه استانی ارسال شده است.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 6521 پرونده که برابر با 91 درصد پرونده ها می باشد تعیین تکلیف و قسط اول آنها پرداخت شده است،گفت: این در حالی است که از پرونده های ثبتی در کشور تاکنون حدود 63 درصد تعیین تکلیف شده است.

او با بیان اینکه در فروردین سال جاری در 26 استان کشور، بر اثر بارندگی های سیل آسا خساراتی به مبلغ بیش از 3560 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی وارد کرد، گفت: این خسارت ها در مزارع زراعی، باغی، دامی، شیلات، ابنیه ها و زیرساخت های مربوطه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار