پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت برگزاری «جشن تکلیف»

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به ‌مناسبت برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۸۷۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت برگزاری «جشن تکلیف»

متن پیام عسکری نیکزاد به این شرح است:

انسان برابر آیه صریح قرآن، برای تهذیب نفس، تعالی معنوی و رسیدن به مقام و مرتبه‌ای خلق شد به نام «خلیفه خدا بر روی زمین» و سن تکلیف، ورود رسمی یک انسان به این مسیر است.

از این سن و از این مرحله به بعد، تمام اعمال نیک، عبادات و برنامه‌های معنوی به‌طور مستقیم بر رشد روح و تعالی فرد اثرگذار است و به همین دلیل باید آغاز ورود نوجوان به سن تکلیف را جشن گرفت. نوجوان با رسیدن به این سن، درحقیقت زندگی عادی خود را با فریضه‌هایی چون نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌زند.

«برگزاری جشن تکلیف» در نظام تربیت اسلام و همچنین در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران یکی از گام‌های مهم برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی است تا دانش‌آموزان بتوانند آگاهانه، آغازگر یک حرکت منسجم برای طی طریق در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی باشند.

برابر توصیه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم جمیعاً صلوات الله، یک مسلمان باید از دین خود آگاهی‌های بسیاری داشته باشد و یکی از بهترین شیوه‌ها برای رسیدن به این مقصود، عمل به تکالیف دینی و درگیر شدن روزانه یک مکلّف با واجبات و فرایض دینی است، امری که از رسیدن نوجوان به سن تکلیف، با جدیت دنبال می‌شود.

این جانب به همه شما نوجوانان عزیز، توفیق گام نهادن به سن عبادت و بندگی را تبریک می‌گویم و برای همه فرزندان نازنین خود، آرزوی زندگی سرشار از معنویت و عطر بندگی آرزو دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار