افزایش 6برابری کشت زعفران در خاتم

یزد (پانا) - مدیرجهاد کشاورزی خاتم با بیان اینکه چندسالی است که کشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته، گفت: کشت این گیاه کم آبخواه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۸۷۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

دکترآغاز افزود: کاشت زعفران در ماه های مرداد تا مهر انجام می شود و در آب و هوای معتدل با توجه و دقت خاصی صورت میگیرد، این گیاه گرمسیری در نقاطی که تابستان های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، رشد خوبی دارد اما ممکن است در همه شرایط اینگونه نباشد.

وی یادآور شد: به کشاورزانی که راغب به کاشت محصولات دارویی و کم آبخواه مانند زعفران باشند، تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت برداخت می‌شود تا بتوان علاوه بر کشت این گیاهان در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

آغاز اظهار کرد: چندسالی است که کاشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان خاتم قرار گرفته و سطح زیرکشت آن طی سه سال گذشته از ۵ هکتار به ۳۰ هکتار افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در دستور کار داریم این میزان تا دو سال آینده به ۵۰ هکتار افزایش یابد افزود: هم اکنون ۲۵ هکتار بارور و پنج هکتار نیز غیربارور است و پیش بینی می شود در هر هکتار، پنج کیلو زعفران برداشت شود.
آغاز خاطرنشان کرد: این گیاه کم آبخواه در ماه های آبان و آذر برداشت می شود.

سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم ۱۶ هزار و ۷۱۳ هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی ۱۶ هزار و ۵۲۶ هکتار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار