ارسال 75 درصد زعفران تولیدی یزد به استان های دیگر

یزد (پانا) - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری سه واحد صنایع غذایی با کد آیسیک فرآوری زعفران به بهره برداری برسد.

کد مطلب: ۹۸۷۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 75 درصد زعفران تولیدی یزد به استان های دیگر

علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: حدود ۱۵- ۲۰ درصد از زعفران تولیدی استان یزد در واحد‌های های بسته بندی صنایع غذایی استان، بسته بندی و فرآوری می‌شوند و ۷۰- ۷۵ دیگر آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

او با اشاره به مزایای فرآوری و بسته بندی زعفران در استان، افزود: در حال حاضر پنج واحد بسته بندی صنایع غذایی با ظرفیت بسته بندی ۷۰۰ کیلوگرم سرگل و پودر زعفران و فرآوری ۲۷ هزار لیتر شربت و مایع زعفران فعالیت می‌کنند.

طاقه باف با بیان اینکه جواز تاسیس ۱۷ واحد بسته بندی و فرآوری زعفران در استان صادر شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری سه واحد صنایع غذایی با کد آیسیک فرآوری زعفران به بهره برداری برسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ابراز امیدواری کرد: اولین واحد تخصصی فرآوری زعفران استان یزد تا اواخر امسال یا نیمه نخست سال آینده، در شهرستان بهاباد به بهره برداری خواهد رسید.

در شرایطی که همه کشور ها برای برندسازی محصولات و کالاهای تولیدی خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند بهتر است بیش از پیش مسیر بهره برداری از واحدهای بسته بندی و فرآوری صنایع غذایی در حوزه زعفران برای علاقمندان و سرمایه گذاران هموار شود تا ایران؛ بزرگترین کشور تولیدکننده زعفران دنیا، نیز از غافله برندسازی زعفران عقب نماند و علاوه بر آن زمینه اشتغال هموطنانمان نیز فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار