رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه: چرخِ این انقلاب و کشوربه دستانِ پر توان و قدرتمند دانش آموزان می‌بایست به حرکت دربیاید

فیروزکوه (پانا) - رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه در همایش گرامیداشت هفته پژوهش گفت: در بحث پژوهشی سه رکنِ دانش آموز پژوهشگر، معلم پژوهشگرومدرسه پژوهشگر اهمیت دارند که اگر این سه رکن را با یکدیگر تلفیق کنیم کشوری متکی بر فن و دانش خود خواهیم ساخت.

کد مطلب: ۹۸۷۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه: چرخِ این انقلاب و کشوربه دستانِ پر توان و قدرتمند دانش آموزان می‌بایست به حرکت دربیاید

محمد رضا بنار رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: سوال کردن عامل فرایند پژوهش است، همه برنامه‌های دبیران در راستای بحث پژوهش می‌باشد زیرا اساسی ترین و مهم ترین رکن آموزش و پرورش پژوهش است و پژوهش در قالب آموزش و پرورش قرار گرفته است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: چرا علم امروز به مسائل مربوط به علوم نظری مقداری ایراد وارد کرده است، زیرا اگر علوم نظری در صفحات ذهن جای بگیرد پس از مدتی فراموش خواهد شد، اما اگر همان علم به یک عمل، دست ساز و یک آزمایش تبدیل شود یقیناً در ذهن ماندگار خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: کار پژوهشی و تحقیقی هم برای کار آفرین و هم برای جامعه می تواند ارزشمند باشد، اگر یک محصولی در کشور و شهرستان تولید شود وابستگی به کشور های دیگر قطع خواهد شد و استقلال و اتکا به خود یک امر دائمی در زندگی ما خواهد شد.

او درخصوص عبارت دانش آموزان آینده سازان این مملکت هستند بیان داشت: آن کسی که به دانش آموزان لقب آینده ساز این کشور را داد استنباط عقلی داشت، زیرا هر مقامی پس از سالیان سال که دیگر زمان باز نشستگی اش فرا رسد،دانش آموزان باید بر سر کار بیایند، پس چرخِ این انقلاب و کشور به دستانِ پر توان و قدرتمند دانش آموزان باید به چرخش در بیاید و این امر بستگی به میزان کسب علم و دانش توسط شما دانش آموزان دارد، که همچنین در کنار دانش تربیت هم فرا بگیرید تا شهروند ایده آل برای کشور باشید.

بنار تصریح کرد: کارِ مسئولین کاری پژوهشی است، اگر تا بیست سال گذشته در شهرستان فیروزکوه درختان گردو داشتیم که محصول با کیفیت پایین داشت: امروزه علم ژنتیک کاری کرده است که دستانِ هنرمند جهاد کشاورزی گردوهایی را با کیفیت عالی تولید می کند که با توجه به تولید زیاد درآمد زیادی هم به دنبال داردو در بحث پژوهشی سه رکنِ دانش آموز پژوهشگر، معلم پژوهشگرومدرسه پژوهشگر اهمیت دارند که اگر این سه رکن را با یکدیگر تلفیق کنیم کشوری متکی بر فن و دانش خود خواهیم ساخت .

رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه گفت: ما کشوری داریم که فراز و نشیب های فراوانی دارد، زمانی که انقلاب آغاز می شود و استکبار جهانی می فهمد که این کشور از نظر نظامی ضعیف است و کمترین وسیله دفاعی ندارد،یک نادانی به نامِ صدام را تحریک می کند تا علیه کشور ایران جنگ را شروع کند، بیش از یک میلیون جوان این مملکت در راه دفاع از این کشور شهید شدند اما اگر تجهیزات جنگی و امکانات بود یقیناً تعداد شهدا کمتر بود.

او افزود: امروز اگر ایران مقتدرانه در مقابل بزرگ ترین دشمن ایستادگی می کند و به کشور های دیگر می‌گوید که نمی توانند به ایران تجاوز کنند؛ به این خاطر است که دانشمندان ایران، این مملکت را از نظر دفاعی غنی کردند، اگر ایران از نظر دفاعی ضعیف باشد حتی ضعیف ترین موجود هم به این کشور چشم طمع خواهد داشت و به ایران حمله می کند، زیرا ایران اسلامی با دیگر کشور ها فرق دارد و سرشار از ذخایر خدادادی است که هر قسمت آن می تواند یک کشور را مدیریت کند، امیدوار هستیم که مسئولین ما قدر این مملکت را بدانند.

رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه در این مراسم با اشاره به دستاورد های پژوهشی شهرستان فیروزکوه گفت: از جمله دستاوردها می توان به کسب رتبه برتر کشوری مقاله نویسی توسط مدیر پژوهش سرا، کسب رتبه استانی اقدام پژوهی توسط معاون پرورشی آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات دانش آموزی پژوهش سرا، دریافت دویست اثر اقدام پژوهی، سیصد مقاله نویسی که اهم کارهایی که در این باره انجام شده برگزاری مسابقه تکه چسبانی (کلاژ) است.

او خاطر نشان کرد: نقاشی و طراحی، مقاله نویسی، طرح بازیافت، جشنواره کالاهای ایرانی، نجات تخم مرغ، نویسنده کوچک، طراحی پوستر و کاروان بسیار ارزشمند علمی برای مناطق کم برخوردار و روستایی شهرستان نیز از جانب تیم پژوهش سرا فیروزکوه صورت گرفت.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار