دانش آموز ابرکوهی مقام سوم بیست ویکمین جشنواره خوارزمی راکسب کرد

ابرکوه (پانا) - طرح سید محمدرضا داودی دانش آموز عضو پژوهش سرای شهید میربقائی ابرکوه در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی حائز رتبه سوم شد.

کد مطلب: ۹۸۶۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز ابرکوهی  مقام سوم بیست ویکمین جشنواره خوارزمی راکسب کرد

مدیر پژوهش سرای شهید میربقائی شهرستان ابرکوه گفت: دانش آموزان عضو این مرکز امسال همچون سال های گذشته طرح های متعددی را در زمینه های مختلف علمی به جشنواره خوارزمی ارسال نمود.

علی اصغر اکرمی افزود: به طوری که امسال ازبین 5 طرح، دو طرح در زمینه ادبیات(زهرا قیومی زاده از دبیرستان امام صادق، الهه مسعودی نیا از دبیرستان عصمت)، یک طرح در زمینه کشاورزی(دانیال فلاح زاده از دبیرستان امام علی) یک طرح در زمینه هنر(نرگس احسان فر از دبیرستان عصمت) یک طرح در زمینه سلول های بنیادی(سیدمحمدرضا داودی از دبیرستان امیرکبیر) به مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی راه یافت.

اکرمی افزود: از بین 5 طرح یاد شده، طرح سیدمحمدرضا داودی تحت عنوان دستگاه حیوان خانه ویژه آزمایشگاهی به مرحله کشوری راه یافت و از بین طرح های ارائه شده در سطح کشوری توانست مقام سوم کشوری را در بیست و یکمین جشنواره خوارزمی به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که این دستگاه طراحی شده، با هدف ساخت سیستمی ایمن جهت نگهداری از حیوانات آزمایشگاهی انجام شد که در هر آزمایشگاه ضمن نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، امنیت جانی آنها را تضمین و از اخلال و وقفه در روند آزمایشات مختلف جلوگیری می کند. این دستگاه نیازهای حیوان را به صورت خودکار فراهم می کند و همچنین مواد موردنیاز زیستی را به صورت اتوماتیک مهیا می سازد. هزینه کم، قابلیت جابجایی، حجم اندک از دیگر مزایای این سازه می باشد. کمبود این وسیله کاربردی از جمله نواقص آزمایشگاه های زیستی خصوصاً مراکز سلول های بنیادی است. این طرح به خوبی می تواند فقدان و خلأ سیستم نگهدارنده و محافظت کننده از حیوان آزمایشگاهی را در طول دوره آزمایش به صورت هوشمند و اتوماتیک برطرف نماید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار