تولید داروی جدید ترک اعتیاد

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت اکنون با توسعه تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان دستگاه‌‌های ایکس‌ری را با یک سوم قیمت تولید کرده و تا سال آینده نیز داروی جدیدی برای ترک اعتیاد تولید می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تولید داروی جدید ترک اعتیاد

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سورنا ستاری در نشست تخصصی معاونان،‌ مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: پیچیدگی دنیای امروز می‌طلبد در حوزه‌های مختلف از تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم. هیچ دانشگاهی به شما محصول تحویل نمی‌دهد و کار دانشگاه‌ها در تولید آدم‌های نخبه است که به شرکت‌ها معرفی می‌کند تا در این شرکت‌ها محصولاتی تولید شود که بخشی از مشکلات کشور را برطرف کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در کف بازار شرکت‌ها هستند رقابت می‌کنند تا محصولی را ارائه دهند که بتواند با استفاده از تکنولوژی برخی از مشکلات جامعه را برطرف کند. در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز شرکت‌های ما می‌تواند اقدامات گسترده‌ای انجام دهد و شاید دیگر احتیاجی به ایجاد دیوار فیزیکی در مرزها نیست و می‌شود هر کسی که از این خطوط عبور می‌کند را شناسایی کرد. در حوزه‌های مرزبانی تکنولوژی‌های خوبی داریم که در بخش خصوصی توسعه پیدا کرده می‌توانیم از آنها برای مبارزه با مواد مخدر با هزینه‌های کمتری استفاده کنیم.

وی افزود: امروزه هوش مصنوعی قابلیت‌های مختفلی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف نظارت و پیشگیری کنیم و در کشور ما نیز شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در هوش مصنوعی ایجاد شده است و تحولات تکنولوژی به ما در مبارزه با مواد مخدر کمک می‌کند تا دیگر 3800 شهید در این راه نداشته باشیم و از این انسان‌های بزرگ که برای دفاع از کشور جانشان را می‌دهند در بخش‌های دیگر بتوانیم استفاده کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: در حوزه دارویی ترک اعتیاد نیز در 12 سال گذشته از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق‌های خوبی رخ داده است که تا سال آینده داروی جدیدی را برای ترک اعتیاد رونمایی و تولید خواهیم کرد که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است. آنچه باعث پیشرفت یک کشور می‌شود اکوسیستم و زیست بوم است. اگر بخواهیم زیست بوم را تغییر دهیم باید زیرساخت‌های آن را مهیا کنیم و از جوانانی که دارای ایده در این حوزه هستند در هر بخشی استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ما باید در مسیر هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی‌های روز در کشور استفاده کنیم و راهی به غیر از این نداریم. در حوزه بیوتکنولوژی نیز می‌توان گفت کشور ما در منطقه بهترین است و در آسیا جزو سه کشور اول در این حوزه هستیم و به نحوی می‌توان گفت در ژن ایرانی‌ها بیوتکنولوژی وجود دارد و حدود یک میلیارد دلار ارزش داروهای بیوتکنولوژیک ما است که در حوزه‌های مختلف تولید می‌شود. ما شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی داریم که آماده‌اند اگر بازار آن مهیا شود در حوزه مواد مخدر تولیداتی داشته باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 110 سال است که ما فروش مواد خام را در کشور داریم و به عنوان یک وارداتی محصوب می‌شود و مردم به دلیل این فرهنگ جنس خارجی را می‌پسندند و به جوانی اهمیت می‌دهند که سرمایه‌اش ماشین، خانه، موقعیت پدرش،‌ مناسب باشد و به جوانی که سرمایه‌اش در ذهنش است اهمیت نمی‌دهند و این کشور با این دیدگاه هیچ وقت رشد نمی‌کند.

ستاری افزود: تا وقتی متکی به غرب هستیم یک عده خاص رفاه دارند که به منافع و منابع فروش نفت متصل می‌شوند و این منافع برای همه نیست. همین که ستاد مبارزه با مواد مخدر بازار را مهیا کند می‌تواند از شرکت‌های دانش‌بنیان ما محصولات مورد نیاز راتحویل بگیرد و بنده به هیچ عنوان در کار شرکت‌ها دخالت نمی‌کنم و نتیجه آن را مشتری بررسی می‌کند. اکنون 4700 شرکت دانش‌بنیان داریم که خیلی از امکانات را ارائه می‌دهد که به درد ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز می‌خورد.

ستاری تاکید کرد: ما شرکت‌های خصوصی داریم که تکنولوژی‌های فوق‌العاده‌ای در بخش دفاع تولید کرده‌اند و در هوش مصنوعی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند. بنابراین این حوزه‌ها خیلی می‌تواند به افزایش تکنولوژی کمک کند و هزینه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر را کاهش دهد. بانک اطلاعاتی از افراد و شرکت‌ها داریم که می‌تواند به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: دستگاه‌های ایکس‌ری در داخل کشور ما با یک سوم قیمت خارجی آن که در کشور چین تولید می‌شود ساخته شده و می‌توانیم از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار