در افتتاحیه اولین مرکز کاهش آسیب اعتیاد مطرح شد؛

کاهش شکاف بین الگوی مصرف موادمخدر در میان زنان و مردان

تهران (پانا) - مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت در گذشته شکاف میان الگوی مصرف زنان و مردان زیاد بود اما اکنون کمتر شده و این امر خطرناک است.

کد مطلب: ۹۸۸۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش شکاف بین الگوی مصرف موادمخدر در میان زنان و مردان

حمید جمعه‌پور، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم افتتاح مرکز جامع کاهش آسیب ویژه زنان گفت: اتفاق خوبی است که مرکز جامع کاهش آسیب زنان با همکاری شهرداری و بهزیستی در منطقه شوش ایجاد شده است چون ما در زمینه درمان اعتیاد کودکان و زنان و زنان باردار کمبودهایی داریم.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: درمان اعتیاد تاکنون بیشتر مبتنی بر درمان مردان بوده است و نیاز است شیوه نامه‌های اختصاصی با نیاز ویژه این گروه تدوین شود. خوشحال هستم از اینکه مرکز نور سپید هدایت مرکزی جامع و ویژه برای زنان است و قول می‌دهم هرگونه حمایت لازم به این مرکز ارائه شود و هر گونه هماهنگی لازم را با دستگاه‌ها انجام می‌دهیم.

وی گفت: در حوزه اعتیاد زنان پژوهش‌های زیادی شده است و مستند کم نیست. یکی از نتایجی که در بررسی‌های چندین کشور دیدم این بود که شیب اعتیاد باعث تخریب زنان شده و نیاز است که به این امر توجه شود. از طرفی نیاز به حضور تیم‌های تخصصی درمان در این مرکز وجود دارد.

دبیر کمیته درمان اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قبلا شکاف میان الگوی مصرف زنان و مردان زیاد بود اما امروز کمتر شده است و این امر خطرناک است. راه‌اندازی اینگونه مراکز این پیام را دارد که امروز زمانی نیست که بگوییم برای زنان مرکزی جهت درمان اعتیاد وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار