برگزاری اولین گردهمایی مسئولین انجمن های ورزشی برادر و خواهر خراسان رضوی

مشهد (پانا)- با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی، رئیس هیات ورزش دانش آموزی، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش استان، اولین گردهمایی مسئولین انجمن های ورزشی برادر و خواهر استان در سال تحصیلی 99-98، در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید نورالله کاظمیان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین گردهمایی مسئولین انجمن های ورزشی برادر و خواهر  خراسان رضوی

صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت این اداره کل در این جلسه گفت: این جلسه به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت مسابقات در سال قبل و هماهنگی جهت برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی در سطح استان در سال جاری و متعاقباً اعزام تیم های منتخب استان به مسابقات دانش آموزی سراسر کشور صورت گرفت.

وی هدف گذاری در فعالیت های هیات ورزش دانش آموزی را امری بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: این موضوع می تواند نتایج ارزشمند و خوبی را برای مجموعه به بار آورد .

سلطانی در ادامه گفت: مدرسه محوری و اهمیت فعالیت های ورزشی برای عموم دانش آموزان از رویکردهای اساسی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت است که سعی دارد مسابقات را به سطح مدارس و برای کلیه دانش آموزان فراهم نماید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تعامل انجمن های ورزش دانش آموزی و هیات های مربوطه، از موازی کاری در برگزاری مسابقات جلوگیری کرده و در شرایط اقتصادی کنونی جامعه، ما را در انجام بهتر این رسالت یاری می نماید.

وی ضمن اشاره به اینکه اجاره حجمی اماکن ورزشی ممنوع است تاکید کرد: از ظرفیت انجمن ها برای برگزاری کانون های ورزشی در فضاهای ورزشی نواحی و شهرستان ها با توجه به دستورالعمل قانونی موجود، حداکثر استفاده به عمل آید.

قابل ذکر است در این جلسه رضا کشتی دار رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان، تمامی آئین نامه ها و برنامه زمان بندی برگزاری مسابقات ورزشی سال تحصیلی 99-98 در مرحله استانی را شرح داد و از تمامی مسئول انجمن های استان درخواست کرد که امسال نیز مانند سال های قبل هدف از برگزاری مسابقات را استعدادیابی، ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان بدانند و با این هدف مسابقات را برگزار نمایند.

وی خطاب به مسئولین انجمن ها گفت: شما تکلیف سنگینی را به عهده دارید که لازمه آن تشکیل چارت انجمن و برنامه عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت می باشد.

کشتی دار در ادامه بیان نمود: انتظاری که ما از شما داریم نیازسنجی و برگزاری کارگاه های دانش افزایی، بازآموزی و دوره های مربیگری و داوری و ارتقاء دانش فنی مربیان، داوران و معلمان تربیت بدنی است.

رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان بازه زمانی برگزاری مسابقات را در سه مرحله (بهمن، اردیبهشت و خرداد سال جاری) بیان کرد و افزود: دستورالعمل اجرایی به کلیه ادارات ارسال گردیده است.

همچنین در ادامه حسن محمدزاده رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش استان بیان کرد: با عنایت به برنامه عملیاتی تدوین شده از سوی وزارت و ابلاغ آن به استان ها، ما نیز درصدد هستیم تا با بکارگیری تجربه و توان همکاران به اهداف ترسیم شده در برنامه مذکور دست یابیم.

محمدزاده خاطرنشان ساخت: حوزه تربیت‌بدنی حساسیت خاصی داشته و آموزش صحیح در گرو داشتن دانش‌آموزان سالم از نظر جسمی و روحی است.

گفتنی ست در ادامه هریک از مسئولین انجمن ها به بیان نقطه نظرات، مسائل و مشکلات مربوط به رشته تخصصی خود پرداختند و در پایان از کلیه مسئولین انجمن ها تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است دانش آموزان دختر و پسر استان خراسان رضوی در مسابقات ورزشی کشور در سال گذشته، در مجموع مقام دوم کشور را کسب نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار