نمایشگاه هفته پژوهش با حضور افتخار آفرینان کشوری برگزارشد

مشهد(پانا) - نمایشگاه بین المللی مشهد میزبان جمعی از مسئولین، نخبگان و پژوهش سراهای برتر شد.

کد مطلب: ۹۸۶۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه هفته پژوهش با حضور افتخار آفرینان کشوری برگزارشد

جعفر کبیری معاون دانشگاه و سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی مدارس سماء مشهد در راستای دانش آموزان افتخار آفرین کشور بیان کرد: ما چندین دانش آموز افتخار آفرین داریم از جمله «آرین میرزایی» دانش آموز دورۀ دوم متوسطۀ دبیرستان سماء یک مشهد که در مسابقات جهانی نوآوری های علمی در کشور مالزی مدال طلای فیزیک جهان را به خود اختصاص داد و به دو کشور آمریکا و استونی جهت ادامۀ تحصیل دعوت شد، دومین نفر «حسین واسعی» است که در مسابقات سلول های بنیادین در کشور رتبۀ را دوم کسب کرد و به مسابقات سرن کشور آلمان راه پیدا کرد و«اسماء خانی» که در کشور با ثبت اختراعی، در جشنواره ی خوارزمی رتبۀ پنجم را کسب کرد.

وی در جهت ارتقاء سطح امکانات مدارس سماء گفت: ما قصد داریم مدارس سماء را به وسایل کمک آموزشی پیشرفته مجهز کنیم و پیش بینی کرده ایم که در این زمینه بودجه هایی اختصاص پیدا کند؛ وی تأکید کرد: اولویت ما ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانش آموزان است.

آرین میرزایی اظهار کرد: من در مسابقات PYPT که مربوط به هفده پدیدۀ حل نشده فیزیک است و در دانشگاه تهران برگزار میشود، شرکت کردم. در آن مسابقه رتبۀ برتر را کسب کردم و به عنوان منتخب در مسابقاتIYCE شرکت کردم. وی افزود: امکاناتی که مدرسه ام در اختیار من قرار داد، آزمایشگاه و گاهی اوقات دبیران در این زمینه به من کمک هایی کردند.

وی افزود: دانشگاه آزاد وعدۀ تقبل نیمی از هزینه های وی را در کشور مالزی داد. در ادامه گفت: من قصد دارم به مدت دو سال وارد عرصۀ آموزش و بازار کار بشوم و برای ادامۀ تحصیل در کشور خود خواهم ماند.

حسین واسعی عنوان کرد: من دارای دو عدد Certificate آلمان، رتبۀ دوم در مسابقات سلول های بنیادین کشور و جزو پنج نفر برتر مسابقۀ آزمایشگاهی زیست و شیمی هستم.

ویدر ضمن تمجید از مدارس سماء و پژوهش سرای بوعلی به پروژۀ ساخت قرص خود که قابلیت سیر نگه داشتن یک انسان را به مدت 24 ساعت دارد اشاره کرد.

وی افزود: یکی از اهداف بلند مدت من تولید این قرص است. او تأکید کرد که قصد ارسال آن را به خارج از کشور ندارد و هدفش ارسال این قرص به سراسر ایران است.

وی اذعان کرد: درخواستی از کشور همسایه، ترکیه، برای شرکت در آزمون فیزیک را داشته است اما ترجیح داد تا در زادگاه خود بماند و به مردم کشور خویش خدمت رسانی کند.

وی گفت: ما با تمام تلاش هایی که در این زمینه میکنیم اما مسئولین هیچ سود و سهمیه و حتی مکانی برای انجام آزمایش های ما در نظر نمی گیرند. او در پایان سخنش به هزینه های کلان این پروژه ها اشاره کرد و از مسئولین در این زمینه تقاضای کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار