برنامه آینده انجمن اولیاء و مربیان استان سمنان؛

تشکیل «پارلمان اولیاء و مربیان» برای اولین بار در استان

سمنان (پانا) - اولین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان شاهرود در سال تحصیلی جاری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل «پارلمان اولیاء و مربیان» برای اولین بار در استان

محمد اسقایی که در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان شاهرود سخن می گفت از استقرار اولین «میز حضور اولیاء» استان در شهرستان شاهرود خبر داد.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها باید به انجمن اولیاء و مربیان تغییر کند، گفت: در یک انجمن فعال، والدین باید مسئول، مطالبه گر و نسبت به وظایف خود پاسخگو باشند. برای رسیدن به این هدف سعی کرده ایم از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی، انجمن های اولیا و مربیان مدارس را فعال‌تر کنیم.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه استان سمنان در سال تحصیلی 98 - 97 موفق شد جزء ۱۰ استان برتر در فعالیت‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان باشد، افزود: برنامه های ویژه ای جهت کیفیت بخشی به فعالیت های انجمن اولیا و مربیان مدارس در سطح استان پیش بینی شده است.

وی در تشریح فعالیت مراکز یادگیری محلی اظهار کرد: نزدیک به ۴۵ مرکز یادگیری محلی، در استان مسئولیت آموزش 10 هزار نفر از اولیاء نوآموزان پیش دبستانی را به عهده خواهند داشت.

اسقائی از تشکیل «پارلمان اولیاء و مربیان» برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: این پارلمان با حضور ۵۰ نفر از اولیاء به عنوان اتاق فکر اولیا با مدیران آموزش و پرورش، در تصمیم سازی ها مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین از ایجاد «پارلمان خیرین و مؤثرین» نیز خبر داد تا با همکاری آنها و با معرفی سامانه‌ ثبت نیازمندی‌های مختلف مدرسه و دانش آموز، بتوان به صورت قانونمند نسبت به جلب و هدایت صحیح مشارکت های مردمی اقدام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار