رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان:

تدوین سند توسعه روستایی ۷۰ روستا استان سمنان در حال تهیه است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بابیان اینکه استان سمنان در تدوین سند توسعه روستایی جزء استان‌های اول قرار دارد، گفت: این سند در سال ۹۶ ۴۱ روستا و در سال قبل برای ۸۷ روستا صورت گرفت که سال جاری نیز سند ۷۰ روستا در حال تهیه است.

کد مطلب: ۹۷۵۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین سند توسعه روستایی ۷۰ روستا استان سمنان در حال تهیه است

نادر مالکی، در اولین نشست تبیینی، خبری و اطلاع‌رسانی استان سمنان با اشاره به اینکه لایحه بودجه با یک هزار و ۹۸۸ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شد، گفت: این میزان نسبت به دور قبل با رشد ۱۶ درصدی مواجه بود که با توجه به تحریم و بودجه استقامتی در حوزه بودجه عمرانی ۱۳ درصد رشد وجود داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بابیان اینکه بودجه استان سمنان نیز امسال از رشد خوبی برخوردار شد، افزود: درگذشته رتبه ۳۱ جدول استان‌ها به سمنان تعلق می‌گرفت ولی امسال از مجموع اعتبارات عمرانی، ملی، هزینه‌ای و استانی سمنان رتبه ۲۷ را به خود اختصاص داده است.

وی از بهرمندی دو برابر اعتبار مصوب استان از اعتبارات سفر هیئت دولت در سال جاری خبرداد و افزود: اعتبارات استانی ۲۵۲ میلیارد تومان و اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۰۰ میلیارد آن تاکنون تخصیص‌یافته است.

مالکی بابیان اینکه رشد خوب اعتبارات عمرانی باعث به اتمام رسیدن بسیاری از پروژه‌های سفر اول رئیس جمهور به استان سمنان شد، اضافه کرد: پروژه‌های ملی درگذشته اعتبار اندکی داشتند اما در لایحه بودجه امسال اعتبار خوبی لحاظ شده است، لذا پروژه انتقال آب از دریای خزر، سد فینسک ۱۰ میلیارد تومان برای سال آتی، بخش فرودگاهی استان و بیمارستان‌ها از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اینکه برای دو بحث مهم زندان سمنان و دامغان نیز علاوه برافزایش حجم پروژه، اعتبار خوبی برای این طرح‌ها لحاظ شد، اظهارداشت: طرح آمایش سرزمین مراحل نهایی خود را سپری می‌کند که این موضوع برای استان سمنان سال ۹۶ مطالعات آن پایان و ۹۷ به تصویب رسید.

وی بابیان اینکه سند تدبیر و توسعه به عنوان سند راهبری و برنامه شهرستان‌ها به پایان رسیده و به دستگاه‌ها ابلاغ‌شده است، اذعان کرد: پروژه‌هایی برای ۲۴ دستگاه استان استخراج و عملیاتی خواهند شد.

مالکی بابیان اینکه سمنان در تدوین سند توسعه روستایی جزو استان‌های اول قرار دارد، تصریح کرد: این سند در سال ۹۶ چهل‌ویک روستا و در سال قبل برای ۸۷ روستا صورت گرفت که سال جاری نیز سند ۷۰ روستا در حال تهیه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان بابیان اینکه میزان تولید سرانه مبنایی برای برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی استان سمنان است، افزود: نرخ بیکاری و نرخ تورم استان پایین‌تر از دو رقم و همچنین برای توسعه نیز هشت تفاهم‌نامه انعقاد و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

وی با بیان این مطلب که اگر طرح سهمیه‌بندی بنزین اجرا نمی‌شد، مصرف بنزین به ۹۸ میلیون لیتر در روز می‌رسیداضافه کرد: در حال حاضر مصرف روزانه بنزین در کشور به ۷۹ میلیون لیتر رسیده و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد در تامین بنزین با مشکلاتی مواجه می‌شدیم کما اینکه خود این طرح نیز باعث کاهش قاچاق سوخت می‌شود و این از نکات مثبت اجرای طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار