نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس، به عنوان مشاور فرمانداران منصوب شدند

شیراز (پانا) – استاندار فارس در دیدار با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی فارس، به منظور استفاده از نظرات دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور در تصمیم‌سازی‌های بومی، آنان را به عنوان مشاور فرمانداران در شهرستان‌های فارس منصوب کرد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس، به عنوان مشاور فرمانداران منصوب شدند

عنایت‌اله رحیمی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار،شادی مسوولان را دیدن شادی و نشاط اجتماعی و به ویژه در دانش‌آموزان دانست و افزود: اگر ما بحث مردم‌سالاری دینی می‌کنیم و حاکمیت خود را در اختیار مردم می‌داند باید صحبت تمام اقشار جامعه را بشنویم و به ویژه تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی را که مدام با اعضا خود در ارتباط هستند و قطعا هر گونه تشکلی که بتواند خواسته‌های جامعه را قانونمند به حاکمیت ارائه دهد و حاکمیت آن را پاسخ دهد، این جامعه می‌تواند مسیر رشد را به خوبی طی کند.

او با تاکید بر نقش تشکل‌ها در جامعه گفت: اگر این تشکل‌ها نباشد مطالبات در گروه‌های مختلف مردمی میماند و در جایی این مطالبات جمع می‌شود و در مردم به صورت عقده سر باز می‌کند، بنابراین تشکل‌ها با راتباط مستمر با حاکمیت و اعضای خود سعی در رفع مطالبات اعضا و انتقال نظرات حاکمیت به اعضا است.

او افزود: برای اینکه بتوانیم جامعه ای پایدار داشته باشیم ،باید تشکل‌ها و احزاب فعالیت داشته باشند و مطالبات اعضا را به حاکمیت منتقل کنند و اگر جایی هم پاسخ این مطالبات از سوی حاکمیت "نه" باشد باید با اقناع همراه باشد.

او ادامه داد: فعالیت تشکل‌ها در هر کشور توسعه یافته‌ای وجود دارد و ما هم در چارچوب اعتقادات فرهنگی و جامعه باید این فعالیت‌ها دنبال کنیم.

او ادامه داد: هریک از ما با توجه به شرایطی که داریم رسالتی را نسبت به جامعه بر گردن داریم که شما به عنوان نماینده دانش‌آموزان، علاوه بر مواردی که دنبال می‌کنید و رسالت علم و دانشی که بر عهده دارید و پایه‌های این‌ها را در مدارس می‌آموزید، وظیفه گسترش اخلاق در جامعه دانش‌آموزی را نیز برعهده دارید.

رحیمی تاکید کرد: قطعا رعایت اخلاق منظور اخلاق در تمام ابعاد و جنبه‌ها و به طور کل انسان‌بودن در تمام جنبه‌ها مد نظر است و جامعه‌ای که اخلاق و انسانیت در ان نهادینه باشد کمترین آسیب‌ها را می‌بیند.

استاندار فارس گفت‌وگو را حلقه‌ی مفقوده، تمام محافل سیاسی،اجتماعی و فرهنگی ما دانست و افزود: ما باید گفت‌وگو و تحمل ایده یکدیگر را به افراد بیاموزیم و ما هنوز مسوولیت‌پذیری اجتماعی‌مان به حد اعلا نرسیده چرا که اگر بود، در درگیری‌ها افراد به یکدیگر برای تخریب اموال عمومی که امکانات شهری است کمک نمی‌کردند.

او ادامه داد: ما باید بیاموزیم که منافع ملی بر منافع شخصی، ارجح است و اگر قانونمداری و رعایت قانون و مصلحت گروهی را در خود نهادینه کنیم می‌توانیم به موفقیت اجتماعی برسیم.

او نسبت به حضور دانش‌آموزان در فضای سیاسی، اجتماعی همچون مجلس دانش‌آموزی ابراز امیدواری کرد و افزود: حضور و انگیزه و نشاط شما ما را به داشتن جامعه‌ای پویا و پرنشاط در آینده امیدوار می‌کند.

او از آنان خواست تا برای رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل، تغییرات را از خود شروع کنند و خودسازی کنند و به پیشرفت تحصیلیتان توجه ویزه داشته باشید تا در آینده بتوانید در اداره امور کشور سهیم باشید.

او در این دیدار نمایندگان مجلس دانش‌آموزی را به عنوان مشاور فرمانداران در شهرستان‌های فارس منصوب کرد و دو نفر از آنان را نیز به عنوان مشاور مدیر کل امور بانوان استانداری و مشاور مدیرکل امور اجتماعی استانداری منصوب کرد.

استاندار در ادامه پیگیری مطالبات آنان از جمله کمبود امکانات مدارس و تجهیز آنان، برنامه‌ریزی برای تحقق شادی در مدارس و توانمند سازی معلمان و مربیان را در دستور کار خود قرار داد.

یش از 800 هزار دانش‌آموز استان فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی هستند که در نهمین دوره این مجلس رئیس و منشی مجلس دانش‌آموزی کشور از نمایندگان این استان است و همچنین دو نفر از این نمایندگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس هستند.

علیرضا خارستانی رئیس کمسیون فرهنگی مجلس دانش‌آموزی نیز در ادامه تربیت سیاسی را در معنا مخالف با آشوب طلبی و ایجاد جو مخرب و مخالف حکومت در جامعه دانست و افزود: تربیت سیاسی به معنای مشارکت جویی، مسوولیت‌پذیری و ایجاد زمینه پرسش و پاسخ در جامعه است و اگر ما بتوانیم به دانش‌آموزان در فضایی شاد و بانشاط گفت‌وگو و نقد مودبانه آموزش دهیم و در هر مدرسه ای حداقل یک دانش‌آموز نقاد باشد قطعا بسیاری از مسائل امروز در جامعه حل می‌شود.

او در ادامه از استاندار خواست تا به منظور تشکیل جامعه‌ای مطالبه‌گر و مصلحت‌اندیش، با تشکیل کارگروه‌هایی زمینه آموزش این نوع فضای گفت‌وگو و نقد را در مدارس ایجاد کنند.

محمد مهدی نوری پور، دبیر مجمع اعضاء کشور و مشاور وزیر آموزش و پرورش در هئیت امنای سازمان دانش‌آموزی نیر در این دیدار با اشاره به اینکه جامعه دانش‌آموزی یکی از مهمترین جوامع در کشور ما است و تربیت اصولی آنان می‌تواند نقش موثری در رشد و توسعه کشور داشته باشد استفاده از دانش‌آموزان به عنوان نیروی انسانی پویا و فعال و واگذاری فعالیت‌ها به دانش‌آموزان در این چنین فضایی را مثبت ارزیابی کرد و خواستار تعامل بیشتر استانداری با مجلس دانش‌آموزی شد.

فاطمه رئیسی، منشی کمیسیون فرهنگی مجلس دانش‌آموزی کشور نیز با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر مسائل و مشکلاتی دارند که بسیاری از آنان نیازمند تغییرات زیربنایی در جامعه است خواستار استفاده از دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاور استاندار در امور دختران شد.

نرجس اشرفی دیگر عضو مجلس دانش‌آموزی نیز با ارائه یکی از مطالبات مردم لارستان در خصوص تعیین تکلیف بافت قدیم این شهرستان نسبت به تحقق اندیشه‌ها در افراد اظهار امیدواری کرد.

محمد پوریا باقری دیگر نماینده دانش‌آموزان فارس نیز با اشاره به اینکه در این دیدار ما به دنبال یافتن نقاط مشترک استانداری و سازمان دانش‌آموزی هستیم گفت: در کشور ما فضاهای بسیاری وجود دارد که فعالیت‌های مشترکی را اما به صورت مجزا انجام می‌دهند و یکسان سازی و تمرکز این فعالیت‌ها گاهی می‌تواند منشا خیر و برکات بسیاری در جامعه باشد.

او با اشاره به فرموده رهبرمعظم انقلاب در گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه گام دوم گامی است که نوجوانان در آن هستند، خواستار تشکیل کارگروهی در استانداری با حضور استاندار و نمایندگان مجلس دانش‌آموزی برای مرتفع نمودن مسائل دانش‌آموزان شد.

شبنم نوری زاده دیگر نماینده دانش‌آموزان فارس نیز با اشاره به کمبود شادی در مدارس و به ویژه در مدارس دخترانه گفت: بی دلیل نیست که می‌گویند "افسرده دلی افسرده کند جامعه‌ای را ".

او با تاکید بر این جمله و با اشاره به لزوم نشاط افراد در تحقق رشد اجتماعی و توسعه کشور، خواستار رفع فضای رخوت و کسل‌کننده در مدارس شد و افزود: اضافه کردن شادی به محیط های اجتماعی تنها با برگرداندن حقوق افراد مخقق می‌شود که پیامدهای مثبتی را به همراه خواد داشت.

محمد رضا زارعی دیگر نماینده مجلس دانش‌آموزی فارس نیز کمبود امکانات در هنرستان‌ها و خالی بودن کتابخانه‌های هنرستانی را از دیگر ضعف‌های آموزشی برشمرد و افزود: تجهیز مدارس و هوشمندسازی مدارس به طور کامل یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های دانش‌آموزان فارس است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه امروز دانش‌آموزان از نظر خلاقیت و نوآوری نسبت به معلمان خود پیشرو هستند این عقب ماندگی معلمان را نقطه ضعف سیستم آموزشی دانست و از استاندار خواست تا با ایجاد هماهنگی بین اداره کل ارشاد و آموزش و پرورش، دوره‌های ویژه توانمندسازی مربیان و معلمان در زمینه ترویج نوآوری، خلاقیت و فن‌بیان و ... را به صورت مستمر برگزار نمایند تا معلمان نیز به سطح دانش‌آموزان نزدیک شوند.

در این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش، رئییس سازمان دانش‌آموزی و معاون فالیت‌های این سازمان و کارسناسان مسوول حضور داشتند.

برای مطالعه جزییات بیشتر در خصوص این دیدار بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

http://www.pana.ir/news/974850

http://www.pana.ir/photo/974857

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار