فعالیت نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، نشاط و پویایی را در جامعه دانش‌آموزی ایجاد می‌کند

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با عنایت‌اله رحیمی، استاندار فارس، این جمع را برگزیدگان دانش‌آموزان استان و عصاره‌ی دانش‌آموزان معرفی کرد که با نشاط، پویا و امیدوار به آینده در راستای رفع مسائل دانش‌آموزان در تلاش هستند و نشاط را در مدارس ایجاد می‌کنند.

کد مطلب: ۹۷۴۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، نشاط و پویایی را در جامعه دانش‌آموزی ایجاد می‌کند

علی عسکر نجفی در ادامه، یکی از حوزه‌های آموزش و پرورش را که منطبق با سند تحول بنیادین است، تربیت سیاسی و اجتماعی برشمرد و افزود: آموزش و پرورش در راستای تربیت سیاسی، اجتماعی فعالیت‌های بسیاری را در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی انجام می‌دهد که ظرفیت مجلس دانش‌آموزی یکی از کارآمدترین آن‌هاست.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در این فضا مشق دموکراسی می‌کنند و می‌آموزند که با انتخاب‌های خود در سرنوشت خود سهیم باشند.

به گفته‌ی نجفی، شورای دانش‌آموزی قریب به ۴۰ هزار عضو داشته که از این تعداد 8 نفر به عنوان مجلس دانش‌آموزی نمایندگی 800 هزار دانش‌آموز استان را برعهده دارند و پل ارتباطی بین وزیر، مسوولان و دانش‌آموزان هستند و در طول سال با تشکیل جلسات متعدد با وزیر آموزش و پرورش تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ می‌کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز در این دیدار ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس علاوه بر اینکه مشاوران مدیرکل هستند و در تصمیم‌سازی‌های‌ ویژه دانش‌آموزان سهیم هستند با نگاه مثبت معاونان نیز در برنامه‌ریزی‌های معاونت‌ها نیز نقش دارند و عضو شورای تربیتی آموزش و پرورش هستند.

محسن کلاری ادامه داد: با همکاری معاونت متوسطه برنامه امتحانات نهایی فارس با نظر مستقیم دانش‌آموزان بسته شد و در اقدامی دیگر نقائص کتب درسی از نگاه دانش‌آموزان با کمک نمایندگان استخراج و به مسوولان ارائه شده است.

او با اشاره به اینکه دوره فعالیت این دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی دو ساله است و پس از آن مجددا انتخابات برگزار می‌شود، گفت: سازمان دانش‌آموزی رسالت خود را که همانا تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است علاوه بر ظرفیت مجلس دانش‌آموزی در دو فعالیت مهم دیگر از جمله تشکل پیشتازان و خبرگزاری پانا دنبال می‌کند.

او ادامه داد: در تشکل پیشتازان بیش از 5 هزار مربی و 112 هزار و 373 دانش‌آموز عضو هستند و مهارت‌های اجتماعی را بر اساس منش‌های 12 گانه می‌آموزند.

به گفته‌ی کلاری، بیش از 4 هزار دانش‌آموز و مربی نیز عضو خبرگزاری پانا هستند که با فراگیری آموزش‌های خبرنگاری، مسوولیت اجتماعی و حس مسوولیت پذیری اجتماعی را در خود تقویت می‌کنند.

یش از 800 هزار دانش‌آموز استان فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی هستند که در نهمین دوره این مجلس رئیس و منشی مجلس دانش‌آموزی کشور از نمایندگان این استان است و همچنین دو نفر از این نمایندگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس هستند.

دانش‌آموزان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیز در این دیدار با بیان مطالبات خود و برخی مسائل حوزه آموزش و پرورش خواستار پیگیری آن از سوی استاندار شدند.

برای مطالعه بیشتر در خصوص جزییات این دیدار می‌توانید بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

http://www.pana.ir/news/974528

http://www.pana.ir/photo/974857

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار