آغاز اجرای طرح سفیران سلامت برای بیش از 127 هزار دانش آموز در فارس

شیراز(پانا)- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس گفت : دانش آموزان بهترین سفیران ما در توسعه فرهنگ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در جامعه هستند .

کد مطلب: ۹۷۳۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح سفیران سلامت برای بیش از 127 هزار دانش آموز در فارس

احمدعلی قهرمانی در آیین افتتاح طرح سفیران سلامت در دبستان دخترانه فرزانه ناحیه چهار شیراز،بیان داشت: طرح سفیران سلامت یکی از طرح‌های مهم وزارت آموزش‌وپرورش است که در راستای تبیین ساحت زیستی و بدنی به‌عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود .

قهرمانی ادامه داد: در عصر کنونی و با توسعه و گسترش زندگی شهرنشینی و همچنین بروز عادات بدغذایی و عدم تحرک کافی ،زمینه گسترش بیماری‌های غیر واگیر در جامعه فراهم‌شده است و دانش‌آموزان بهترین سفیران ما در توسعه فرهنگ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در جامعه هستند .

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس نیز بیان داشت:با توجه به شاخص وزارت آموزش‌وپرورش، امسال ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ،شامل ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

محمدعلی زارعی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح بالا بردن سطح دانش بهداشتی، تغییر مطلوب در رفتار دانش آموزان و گسترش فرهنگ سلامت در سطح جامعه و خانواده‌ها است.

زارعی تصریح کرد: طرح سفیران سلامت یک برنامه منسجم برای ترغیب دانش آموزان و ارتقاء سلامت آنان است و این فرصت را به دانش آموزان می‌دهد که دانش و اطلاعات خود را در خصوص موضوعات بهداشتی و سلامت به هم‌سن‌وسالان، خانواده و همکلاسی‌ها خود که تأثیر مثبت و فراوانی دارد انتقال دهند.

در پایان این مراسم به 12 نفر از دانش آموزان شرکت‌کننده در این طرح، حمایل طرح سفیر سلامت مدارس اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار