اسامی برگزیدگان چهارمین جشنواره سفیران سلامت شهرستان قرچک اعلام شد

قرچک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت : جشنواره سفیران سلامت با هدف توانمند‌سازی دانش آموزان و ارائه فرصت هایی به آنان برای توسعه یک رفتار مناسب و تغییر رفتارهای ناسالم برگزار گردید و نفرات برتر برگزیده شدند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اسامی برگزیدگان چهارمین جشنواره سفیران سلامت شهرستان قرچک اعلام شد

به گزارش خبرنگار پانا آموزش و پرورش قرچک، مهدی دهقانی معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌قرچک با اعلام این خبر افزود: گروه‌های همسال بیشترین تاثیر را در عملکرد در تمامی حیطه ها داشته و این یک حقیقت انکارناپذیر است که این تاثیرات می تواند مثبت و یا منفی باشد. البته می توان از فرآیند آموزش همسالان در جهت ایجاد تاثیر مثبت در رفتارنوجوانان بهره گرفت.
دهقانی تاکید کرد: دانش آموزانی که در فعالیت های آموزش همسالان مشارکت دارند، غالبا اطلاعات را آسان تر منتقل می نمایند زیرا با مخاطبین خویش در گروه دارای زمینه های مشترکی مانند (سن ، جنس و... )بوده و از نظر ویژگی ها وخصوصیات شباهتهای فراوانی به هم دارند واصولا اقتدار ومیزان تحکم توسط اعضای گروه بسیار کمتر وتعامل ووفاق و همدلی بین گروهی بسیار چشمگیر است .در آموزش بهداشت برپایه رویکرد آموزش همسالان ، دریافت آموزش ها بیشتر بصورت ارائه ودریافت اطلاعات از طریق دوستان و از کسانی است که اعضای گروه آنها را به خوبی می شناسند وبا زبان وخصوصیاتشان آشنا هستند .
وی در ادامه افزود: برهمین اساس ، به منظور بهره گیری از این رویکرد ، جهت مشارکت در فعالیت های موثر سلامت ، توانمند ساختن دانش آموزان وارائه فرصت هایی به آنان برای توسعه یک رفتار مناسب وتغییر رفتارهای ناسالم وایجاد انگیزه وبرانگیختگی " جشنواره سفیران سلامت" با موضوعات زیر برگزار گردید :
1. خودمراقبتی ، بهداشت فردی وپیشگیری از بیماریهای واگیر وغیرواگیر و.......
2. تغذیه سالم وترویج فرهنگ تغذیه صحیح
3. اهمیت ورزش وتحرک بدنی در سامتی
4. نقش محیط زیست وراه های حفاظت از آن ( از جمله تفکیک پسماند تر وخشک وبازیافت)

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک ضمن تقدیر از تلاش تمام شرکت کنندگان اسامی برگزیدگان جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد:

مبینا آروان _آموزشگاه بنیاد ۱۵ خرداد_داستان کوتاه
حسام آرامیان_ آموزشگاه انصارالمهدی_شعر
مبینا اکبری_آموزشگاه فدک _ عکاسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار