رسالت آموزش و پرورش ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: رسالت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۷۳۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رسالت آموزش و پرورش ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان است

احمد ناصری در سومین اجلاس شهرستانی نماز که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مشگین شهر برگزار شد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین که با امضای مقام معظم رهبری به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، اهمیت ویژه‌ای به نماز مدارس داده شده است.

او افزود: در این سند، ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی به عنوان اولین ساحت از ساحت های ششگانه ذکر شده که نشان از اهمیت آن دارد و برای عملی ساختن آن و سوق دادن دانش آموزان به نماز مطالب متناسب با سطوح پایه‌های تحصیلی برای آموزش نمازگنجانده شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح نهضت ملی قرآن کریم و حفظ جز سی ام قرآن گفت : در آموزش و پرورش سه منشور قرآن، عترت و نماز را داریم که هدفشان رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است وبا آغاز اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم حدود 60 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان اردبیل برای شرکت در این طرح و حفظ جز سی ام قرآن ثبت‌نام کرده اند.

ناصری همچنین طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صداوسیمای استان اردبیل، تصریح کرد: سومین اجلاس شهرستانی نماز در مشگین شهر با مشارکت فرهنگیان و دانش آموزش ، اقشار مختلف مردم با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و ستاد اقامه نماز استان و با هدایت و حمایت امام جمعه و فرماندار شهرستان به نحو باشکوهی برگزار گردید.

او افزود : در این مراسم آمادگی لازم برای اجلاس سراسری نماز که در استان گلستان برگزار خواهدشد، ایجاد شد همچنین از همه فعالین حوزه نماز مدارس امامان جماعت، مربیان، دانش آموزانی، که به نحوی در حوزه اقامه نماز در سطح مدارس همکاری بسیار نزدیکی داشتند تجلیل به عمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار