اجلاس نماز در شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_اجلاس نماز شهرستان دشتستان با نام نماز و مدرسه به همت مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس نماز در شهرستان دشتستان برگزار شد

صبح امروز امام جمعه شهر برازجان در اجلاس نماز در محل کانون امام خمینی برازجان گفت: خداوند در قرآن می فرماید ما به کسانی که قدرت دادیم مهمترین مسئولیت آنان برپایی نماز است.

حسن مصلح بیان داشت: مسئولیت خطیر همه کسانی که در مملکت اسلامی مسئولیت دارند این است که نماز جماعت را در جامعه برپا دارند.

وی افزود: در دوران حکومت علی یکی از توصیه های مهم ایشان به کارگزاران و مردم اقامه نماز بود، چون همه اعمال تابع نماز است که اگر نماز اصلاح شود و مورد قبول همه اعمال اصلاح و پذیرفته می شود.

امام جمعه برازجان ادامه داد: برگزاری اجلاس سالانه نماز همراه با قرآئت پیام مقام معظم رهبری، نشان از اهمیت نماز از نظر ایشان می باشد.

مصلح گفت: در آموزشگاهی که مدیر مقید است و در نماز حضور دارد، آن مدرسه دارای نماز جماعت باشکوه می باشد و مدیران باید در این زمینه پیشگام باشد.

وی بیان داشت: در مدارس باید فضای اختصاصی به نمازخانه اختصاص داده شود و از امام جماعت جوان و جذاب استفاده شود.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز در این اجلاس اظهار داشت: اجلاس سراسری نماز امسال بنابه توصیه رهبر بنام نماز و مدرسه نامگذاری شده است و تاکید وزارت آموزش و پرورش بر این بوده است که اجلاس نماز در شهرستان ها و استان ها به همین عنوان توسط ادارات آموزش و پرورش برگزار شود.

سیدحسن لواسانی فرد گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت، زنگ فعالیت های نماز به مدت 20 دقیقه به عنوان زنگ آموزشی در برنامه درسی و روزانه مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: با حضور ائمه جماعت در52 مدرسه، برای موفقیت طرح نماز در مدارس به همکاری مدیر و سایر عوامل مدرسه نیاز است در غیر این صورت حتی اگر مدارس امام جماعت روحانی هم داشته باشند، موفق نیستند.

شایان ذکر است در پایان مراسم از ائمه جماعات مدارس توسط آموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار