جلسه تجلیل از خانواده شهدادر فرمانداری شهرستان جوین برگزار شد

پانا(جوین)_ مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جوین گفت:اینکه گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب شهدا وایثارگران و خانواده‌های آنان هستند سخن درستی است.

کد مطلب: ۹۷۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه تجلیل از خانواده شهدادر فرمانداری شهرستان جوین برگزار شد

عباس پویان مهر افزود: مگر بدون ایثار و شهادت انقلاب پیروز می‌شد؟ مگر بدون ایثار و شهادت نهضت آغاز می‌شد؟ اگر دوم فروردین 1342 ایستادگی و ایثار و شهادت و مقاومت مدرسه فیضیه، طلاب و علما نبود [پیروزی حاصل می‌شد؟] از طبقه دوم طلاب را به صحن فیضیه پرتاب کردند، عده‌ای را شهید و مجروح کردند و در سراسر قم ایجاد رعب و وحشت کردند. شب‌های بعد از فیضیه شرایطی به وجود آمد که حتی درب خانه مراجع تقلید بسته شد. فقط درب یک خانه باز بود و آن درب منزل امام (ره) بود.

وی ادامه داد: ما انسانی و اخلاقی جنگیدیم. ما را تحت حملات شیمیایی قرار دادند. ساخت سلاح شیمیایی کار سختی نیست ولی ما این کار را نکردیم. ما می‌توانستیم صدمات بسیار مهمی به متجاوزین وارد کنیم. اما همة اصول اخلاقی را مراعات کردیم و به دفاع مقدس خود افتخار می‌کنیم. ما به سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و عشایر خود و بالاتر از همه به بسیج قهرمان دلاورمان افتخارمی‌کنیم.خانواده‌های شهداوایثارگران سرمایه بزرگ اجتماعی ما هستند. من نمی‌خواهم سخنی بگویم که مطابق با واقعیت نباشد. خدا شاهد است وقتی به محضر خانواده شهدا می‌روم و مدتی با آنها صحبت می‌کنم از آنها روحیه می‌گیرم. همان‌طور که وقتی انسان با خدا راز و نیاز و نیایش می‌کند روحیه می‌گیرد. خداوند که به دعای ما نیاز ندارد انتم الفقرا الی الله و الله هو الغنی الحمید(سورة فاطر، آیه 15):مگرانسان می‌تواند بدون نمازوعبادت و یاد خدا آرام شود؟ هیچ چیز قلب انسان را آرام نمی‌کند.

در ادامه این جلسه که در سالن فرمانداری شهرستان جوین برگزار گردیدبه رسم یادبودهدیه ای بدست امام جمعه شهرستان،به مادر شهید تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار