شرکت 1130 ناشر در جشنواره کتاب رشد

لرستان (پانا)-دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد در نشست خبری با اصحاب رسانه از شرکت1130 ناشر در جشنواره کتاب رشد خبر داد و اظهار کرد: تعداد کل کتاب‌های دریافت شده در دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی ۴٢۶۴ جلد کتاب بوده است.

کد مطلب: ۹۷۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 1130 ناشر در جشنواره کتاب رشد

به گزارش پانا، مسعود فیاضی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد، اظهارکرد: این جشنواره از مهم‌ترین جشنواره‌های وزارت آموزش‌وپرورش است و مأموریت آن شناسایی و تقدیر از کتاب‌های مناسب نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت کشور که وزارت آموزش‌وپرورش متولی اجرای آن است اسناد بالادستی دارد که حوزه‌های یادگیری را معلوم می‌کند و از دبستان تا پایان دوره متوسطه دوم را دربر می‌گیرد.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد بابیان اینکه، دوره آموزشی نیازمند محتوا است، گفت: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مأمور تأمین محتوا است و این محتواها در قالب‌های متنوعی تدارک دیده می‌شود چراکه مخاطبان سلایق مختلفی دارند و همچنین هر قالب کارکرد خاص خودش را دارد.

فیاضی گفت: یک قالب کتاب همان کتب درسی است که در برنامه آموزشی مدارس قرار دارند اما کافی نیستند و در موضوع قصه، رمان، طنز، شعر، تاریخی و... نیاز به مکمل و پشتیبانی دارند.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی درادامه خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وارد راسا تولید محتوی می‌کند یا از این جشنواره کمک می‌گیرد تا کتاب‌های برگزیده در قالب بسته‌های یادگیری قرار بگیرند.

وی افزود: حوزه‌های مختلفی در جشنواره ازجمله داستان، شعر، قصه، فیزیک، شیمی و... وجود دارد که داوری کتاب‌ها در٢٧گروه علمی طبقه‌بندی‌شده‌اند.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد بابیان اینکه این جشنواره نقطه پایانی یک فرایند یک‌ساله است، گفت: این جشنواره از سال ١٣٧٨آغازشده است ناشران کتاب‌ها را در سامانه وارد می‌کنند و مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه١١٣٠ناشر در این دوره شرکت کرده‌اند، افزود:کتاب‌ها در۴درجه طبقه‌بندی می‌شوند و تقدیر جشنواره از بین کتاب‌های درجه اول و دوم برگزار می‌شود و همچنین کتاب‌هایی که در جشنواره مناسب تشخیص داده می‌شوند، اعتبارنامه ورود به مدارس را کسب می‌کنند.

فیاضی اذعان کرد: استاندار خاصی برای انتخاب کتاب‌ها تعیین ‌شده است که براساس استانداردهای برنامه درسی ملی است و ناشر بر این اساس تولید محتوا می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: از زمانی که این استانداردها مشخص شد درصد کتاب‌های مناسب بیشتر شد و امسال حدود ۶٠درصد کتاب‌ها مناسب تشخیص داده شدند.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی بیان کرد: در این دوره از جشنواره کتاب رشد تعداد کل کتاب‌های دریافت شده در دبیرخانه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی ۴ هزار و ٢۶۴جلد کتاب از بیش۴٠٠ ناشر بود.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد اذعان کرد: از این تعداد٢ هزار و ٢۶٣ عنوان کتاب در١١حوزه تربیت و یادگیری تشخیص داده شد و ٩۵٩ عنوان کتاب به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافت.

فیاضی با اشاره به تعداد گروه‌های داوری تشکیل‌شده در هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد، اظهار کرد:٨١ داور تخصصی و ٣ داور متخصص گرافیک در27 گروه داوری کتاب‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره را بر عهده داشتند. امسال برای اولین بار داورها مختصات شکلی و گرافیکی، گروه جداگانه‌ای تشکیل دادند و کتاب‌ها در این گروه نیز داوری شدند.

مدیرکل دفتر انتشارات ‌و فناوری آموزشی خاطرنشان کرد: ١٢٠عنوان کتاب از ١۶۴ناشر توسط گروه‌های داوری کاندیدا شدند که از میان ١۵عنوان کتاب برگزیده و ٣٩ عنوان کتاب‌های تقدیری هستند.

فیاضی در پایان گفت: هفدهمین دوره جشنواره کتاب رشد در روز سه‌شنبه ١٩آذرماه در دارالفنون برگزار می‌گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار