شناسایی بیش از ۲ هزار معلول در روستاهای بروجرد

لرستان - پانا- ۲ هزار و ۲۴۶ معلول در مناطق روستایی شهرستان بروجرد شناسایی شده که این افراد ، تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار دارند.

کد مطلب: ۹۷۳۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بیش از ۲ هزار معلول در روستاهای بروجرد

لیلا ساکی ، رئیس دفتر جامعه معلولین بروجرد در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای معلولان مناطق روستایی که در محل اداره بهزیستی شهرستان بروجرد برگزار شد گفت: برنامه سی بی آر یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از جمله برنامه هایی است که توسط بهزیستی در مناطق روستایی و دورافتاده اجرا می شود تا بتوان با شناسایی افراد معلول در این مناطق ، بنا بر استعداد و ظرفیت هر منطقه ، این افراد را توانمندسازی کرد.

وی افزود: با اجرای این برنامه تقریبا در تمام روستاهای بروجرد تا کنون ۲ هزار و ۲۴۶ معلول شناسایی شده است و هر معلول بنا بر استعداد خود و منطقه ای که در آن به سر می برد مورد توانمند سازی در رشته های مختلف اعم از صنایع دستی، کاشت محصولات کشاورزی و صیفی جات، قالی باقی ، قلاب بافی و سایر موارد می شود.

ساکی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلولان مناطق روستایی گفت: در این نمایشگاه ، در غرفه های مختلفی ، مددجویان محصولات و فرآوده های تولیدی خود را به نمایش گذاشته اند تا علاوه بر معرفی این دستاوردهای با فروش این محصولات از نظر درآمدی کمکی به این افراد شود و در عین حال انگیزه و اعتماد بنفس آنها برای حضور در اجتماع را افزایش دهد.

رئیس دفتر جامعه معلولین بروجرد گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی معلولان از امروز آغاز شده است تا فردا ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

وی یادآور شد: مددجویان شرکت کننده در این نمایشگاه بیشتر از مناطق روستایی و دورافتاده شهرستان بروجرد هستند که تحت پوشش برنامه سی بی آر یا همان برنامه های توانبخشی و توانمند سازی مبتنی بر جامعه قرار دارند .

۱۲ آذرماه بعنوان روز جهانی معلولان نام گذاری شده است و به مدت یک هفته بعنوان هفته تکریم معلولان نام دارد شعار امسال روز جهانی معلولان ؛ ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای، دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار