این گزارش به مرور تکمیل خواهد شد

سومین روز ثبت نام داوطبان؛ تنور انتخابات داغ‌تر می‌شود؟

ثبت نام ۲هزار و ۳۴۵ نفر نهایی شده است

تهران (پانا) - سومین روز ثبت نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی آغاز شد که در دو روز گذشته 1844 نفر برای رقابت بر سر کرسی‌های بهارستان اعلام آمادگی کردند.

کد مطلب: ۹۷۳۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سومین روز ثبت نام داوطبان؛ تنور انتخابات داغ‌تر می‌شود؟

داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۱۶ آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند. مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن.

اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن.

یک قطعه عکس ۴*۳ جدید.

اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن).

اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.

اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

آنچه در دو روز گذشته رقم خورده حاکی از کاهش آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قیاس با مدت مشابه در دوره‌های گذشته دارد اما نکته قابل توجه در این میان امتناع چهره‌های سرشناس از شرکت در انتخابات مجلس در روزهای گذشته است هرچند که به نظر می‌رسد در یکی دو روز پایانی اوضاع تغییر کرده و معادلات بهارستان کم کم شکل بگیرد.

امروز (دوشنبه) ارسلان فتحی‌پور از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی جزء اولین چهره‌های سیاسی شاخصی بود که در ساعات اولیه سومین روز ثبت‌نام‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری تهران در جریان روند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. در جریان این بازدید فرهادی، فرماندار تهران به ارائه گزارشی از روند فرایند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس و همچنین آمادگی های فرمانداری تهران برای برگزاری انتخابات اسفند ماه پرداخت.

ثبت نام به دعوت کارگران!

علیرضا محجوب که از دوره پنجم تا کنون به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی مشغول فعالیت بوده، صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران بار دیگر برای شرکت در انتخابات مجلس اعلام آمادگی کرد. او گفت که «ان‌شاءالله در جریان انتخابات پیش‌رو رقابت بسیار دشواری را شاهد خواهیم بود. امیدوارم آحاد مردم با وجود همه گرفتاری‌ها ، مشکلات و دلخوری‌هایی که دارند، بتوانند غالب خواسته‌ها و اعتراضاتی خود را در کسانی پیدا کنند که کاندیدا می‌شوند.»

او تاکید کرد: «علت دشواری در انتخابات پیش‌رو از این جهت است که هم میزان شرکت کنندگان موضوع مهمی است و هم تاثیر گذاری تصمیمات اقتصادی در این ایام و همچنین افزایش قیمت‌ بنزین، ارز و کالاها همه فضای منفی ایجاد کرده است؛ ممکن است برخی به اصل مجلس و کارکرد آن نگاه مثبتی نداشته باشند. امیدوار بودم همکاران دیگری از مجموعه کارگران همچون آقای حسین کمالی برای دوره یازدهم مجلس کاندیدا شوند اما در مجموعه کارگری آنهای که شایستگی و توانایی بیشتری نسبت به من داشتند، هیچ کدام نپذیرفتند در جریان انتخابات پیش‌رو کاندیدا شوند. من به دعوت از خانه کارگر و کارگران جهت ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم حضور یافته‌ام. از همه کارگران کشور دعوت می‌کنم که فعالانه در انتخابات پرشور حضور یابند و طبق رسم همیشگی‌مان اعلام می‌کنیم هر کارگری که کاندیدا شود، برحسب بررسی‌های که انجام می‌دهیم و ارزیابی‌های مربوط به میزان رای آوری او، از او حمایت می‌کنیم. تشکیلات خانه کارگری وظیفه خود می‌داند که در مجلس بعدی افرادی را به نمایندگی از خود به مجلس بفرستد.»

اصولگرایان همچنان می‌تازند

در ادامه، نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با حضور در وزارت کشور نام خود را به عنوان یکی از مدعیان کرسی بهارستان ثبت کرد تا در صورت احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان در رقابت حاضر شود.

حجت‌الله دمیاد، استاندار کرمانشاه در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز از دیگر چهره‌های شناخته شده اصولگرایان بود که برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

علیرضا دهقانی، نماینده هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر نمایندگان اواری بود که برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات پارلمان از حوزه انتخابیه لنجان اعلام آمادگی کرد.

ظهر امروز همچنین در ادامه حضور چهره‌های اصولگرا در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین نیز وارد عرصه شد تا در شرایطی که اصلاح‌طلبان به ویژه چهره‌های شناخته شده‌تر آنان حداقل تا این لحظه روی خوشی به ثبت‌نام‌ها نشان نداده‌اند، اصولگرایان با عزمی جزم برای باز پس گیری بهارستان وارد میدان شوند.

احساس تکلیف بیش از دو هزار نفر

اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به سالگرد تصویب قانون اساسی کشور اظهار کرد: «در راستای اصولی از اجرای قانون اساسی اینجا دور هم جمع شدیم و سومین روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبین کاندیداتوری یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی است.» او همچنین درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس نیز گفت: «تا الان ۲۳۴۵ نفر ثبت نامشان نهایی شده و سایرین نیز در حال تکمیل این فرایند هستند.»

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: «امروز ۴۷۰ نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که ۲۷۰ نفر خانوم بقیه آقا بودند. در بعضی از شهرستان ها هیئت های اجرایی تشکیل شده و تا ۶ روز آینده هیئت اجرایی همه استان ها تشکیل می شوند. توصیه می‌کنم به مقاماتی که مشمول استعفا بودند که استعفا نامه‌شان را همراه داشته باشند و علاوه بر مدارک خود کد ملی و اطلاعات سجلدی همسر و فرزندانشان هم به همراه داشته باشند.»

ورود یک احمدی‌نژادی

روز گذشته با حضور سعید احدیان، یکی از فعالان رسانه‌ای نزدیک به جریان محمدباقر قالیباف عزم این جریان برای حضور در انتخابات مجلس نمایان‌تر شد حال نوبت به یاران محمود احمدی‌نژاد رسیده تا دو طیفی که احتمال ایجاد تفرقه میان اصولگرایان را بالا می‌برند، این روزها عزم بهارستان کرده باشند.

ظهر امروز (سه‌شنبه) محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد با حضور در وزارت کشور رسما برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد. او خود را عضو جبهه پایداری معرفی کرد تا نزدیکی‌های این طیف تندرو اصولگرایان با احمدی‌نژادی‌ها همچنان پایدار باشند.

وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری با اصولگرایان لیست مشترکی خواهد داد، تصریح کرد: «ما در حال تلاش و مذاکره برای رسیدن به لیست مشترک هستیم و مدل انتخاباتی خود را به همه اصولگرایان داده‌ایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار