رییس ستاد انتخابات استان اعلام کرد:

ثبت نام 21 نفر در آذربایجان شرقی برای کاندیداتوری مجلس یازدهم تا این لحظه

تشکیل دو ستاد امنیتی و پیشگیری در استان برای جلوگیری از تبلیغات زود هنگام

تبریز (پانا)- رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ثبت نام 21 نفر در سطح استان تا این لحظه برای کاندیداتوری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام 21 نفر در آذربایجان شرقی  برای کاندیداتوری مجلس یازدهم تا این لحظه

علیار راستگو در بازدید از ستاد ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تبریز در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: امروز از ساعات 8 صبح با دستور وزیر کشور فرآیند ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و در سطح استان نیز این فرآیند در 13 حوزه انتخابیه آغاز شده است و تا 17 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان برای شرکت در انتخابات می توانند از ساعت 8 صبح تا 18 به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

وی ادامه داد: ثبت نام از طریق سامانه جامع انتخاباتی انجام می گیرد و تا این لحظه 21 نفر در سطح استان برای ثبت نام مراجعه کرده اند که ثبت نام 8 نفر نهایی شده و کار ثبت نام 13 نفر دیگر نیز توسط کاربران در حال تکمیل شدن است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مدارک لازم برای ثبت نام در سایت استانداری و سایت وزرات کشور قابل مشاهده است، افزود: افرادی که قصد ثبت نام دارند ثبت نام را به روزهای آخر و ساعات پایانی موکول نکنند چون بر اساس قانون این مدت به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

راستگو در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداها گفت: در این رابطه دو ستاد در استان تشکیل شده که یکی ستاد امنیت انتخابات استان که در استانداری مستقر است و مسئولیت آن با معاونت سیاسی و امنیتی استانداری است که دستگاه های و ارگان های مختلف امنیتی عضو این ستاد هستند و هر گونه فعالیت تبلیغاتی زودهنگام را رصد می کنند.

وی ادامه داد: دومین ستاد نیز ستاد پیشگیری استان و مستقر در دادگستری استان و به ریاست رییس کل دادگستری استان است که دستگاه های مختلف نیز عضو این ستاد هستند من نیز عضو هستم و هرگونه فعالیت غیر قانونی را رصد می کنیم و در صورت مشاهده ابتدا تذکر داده می شود و اگر توجه نشود برخورد خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان این که ایجاد شور و نشاط و جنب و جوش انتخاباتی خیلی مهم است و خبرنگاران می توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند، گفت: هر فردی که به مجلس راه می باید به همان اندازه که رای بیشتری داشته باشد وکیل تعداد بیشتری از مردم است و خواهد توانست از حق و حقوق مردم دفاع کند.

راستگو با بیان این که از بعد انقلاب انتخابات متعددی در کشور و استان برگزار شده و مردم همیشه مشارکت پرشور داشتند، افزود: انتخابات مجلس از مهم ترین انتخابات است چون قوه قانون گذار کشور است و به ساختارهای دیگر قوام می دهد.

وی گفت: خواهشی که داریم این است که کاندیداها و هواداران قانون را رعایت کنند چرا که قانون به نفع کاندیداها است.از 17 آذرماه که کار ثبت نام پایان می یابد اسامی ثبت نام کنندگان به مراجع 4 گانه برای تعیین صلاحیت فرستاده می شود و تا 22 بهمن کاندیداهای رد صلاحیت شده فرصت دارند تا در فرآیند های مختلف اعتراض خود را اعلام کنند تا رسیدگی شود.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: 23 بهمن ماه لیست نهایی کاندیداها انتشار داده می شود و از 24 بهمن تبلیغات آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار