رقابت 40 گروه بسیجی درجشنواره سرود بسیج

یزد(پانا)- معاون فرهنگی سپاه الغد یزد یزد گفت: دومین جشنواره سرود‌های حماسی و انقلابی بسیج با انتخاب ١٣گروه برتر و تجلیل از ٣گروه منتخب در استان به کارخود پایان داد.

کد مطلب: ۹۷۲۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 40 گروه بسیجی درجشنواره سرود بسیج

حسین راسخی معاون فرهنگی سپاه الغد یزد یزد گفت: دومین جشنواره سرود‌های حماسی و انقلابی بسیج با شرکت ٤٠گروه بسیجی سرود از شهرستان‌های یزد در استان آغاز بکار کرد و اختتامیه این جشنواره با انتخاب ١٣گروه برتر و تجلیل از ٣گروه منتخب به کار خود پایان داد.

او افزود: تاکنون ۸۰ گروه سرود و تواشیح با عضویت نوجوانان و جوانان بسیجی در استان فعالیت دارند و از این تعداد ٤٠گروه در این جشنواره شرکت کردند که ١٣گروه به مرحله استانی راه یافتند.

معاون فرهنگی سپاه الغد یزد یزد ادامه داد: توسعه نغمه‌های انقلابی و موسیقی‌های فاخر حرکتی ولایی برای تمدن سازی است و نوجوانان بسیجی استان به خوبی در این راه خطیر فرهنگ سازی پیشرو هستند.

سرتیپ عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی بسیج کشور نیز در این مراسم، گفت: سابقه درخشان گروه‌های انقلابی و بسیجی سرود به روز‌های نخست انقلاب برمی گردد.

او نوای سرود خمینی‌ای امام در فرودگاه تهران در مراسم استقبال از امام خمینی (ره) است را یکی از زیباترین و شورافرین‌ترین نغمه‌های انقلابی عنوان کرد و گفت: هنوز هم شنیدن این نغمه‌های خاطره انگیز و الهی از نوجوانان و جوانان بسیجی و بصیر و انقلابی شورانگیز است چراکه مفاهیم دینی و ارزش‌های اسلامی باهمین سرود‌ها و موسیقی‌های فاخر نسل به نسل وسینه به سینه منتقل می شود.

سرتیپ آزادی افزود: برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به پایگاه‌های بسیج باید از برنامه‌های فرهنگی وهنری به ویژه سرود و تواشیح بهره برد.

او گفت: امروز نوجوانان و جوانان بسیجی استان یزد در زمینه چنین فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ویژه گروه‌های سرود انقلابی و حماسی در کشور پیشتازند.

در پایان این جشنواره از بین ۴۰ گروه سرود بسیج، گروه نوجوان عاشورایی از میبد، میثاق از ناحیه ثارالله شهرستان یزد و گروه مدافعان حرم از شهرستان مهریز به ترتیب اول تا سوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار