مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امورخیریه کشور

خدمات اجتماعی در امامزادگان و بقاع متبرکه پر رنگ تر می شود

یزد(پانا) -کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان مراکز افق امامزادگان با حضور مدیرکل بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیرکل اوقاف استان در امامزاده سیدنصرالله (ع) برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
خدمات اجتماعی در امامزادگان و بقاع متبرکه پر رنگ تر می شود

حجت الاسلام نوروزپور در این کارگاه آموزشی با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام راحل افزود: فرمان تشکیل بسیج یکی از ابداعات و ابتکارات تاریخی امام عظیم الشان بود و آثار و برکات آن در این چهل سال در عرصه های مختلف ظهور یافت .
وی با تاکید بر اینکه ارتش بیست میلیونی بسیج با حضور اقشار مختلف مردم از زن ، مرد ، پیر ، جوان ، دانشجو ، طلبه ، بازاری و غیره شگل گرفت و از کیان اسلام دفاع نمودند.
مدیرکل بقاع متبرکه سازمان در ادامه گفت : فرهنگ و تفکر بسیجی بود که بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه های سازندگی ، علم و فرهنگ و دفاع از حرم پیشگام بود.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اخیر هیمنه آمریکا را در جهان از بین برده است گفت : اصلی ترین دلیل دشمنی آمریکا با این ملت و کشور ، همین ذلت استکبار در جهان میباشد که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) این عملیات را در عرصه های نظامی ، سیاسی و اجتماعی هدایت می کند.
نوروزپور با شاره به آشوب ها و اغتشاشات اخیر در کشور افزود: مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی پس از نصایح رهبر انقلاب به سرعت حضور خود را از آشوب گران جدا کردند. و این از آثار و برکات ولی فقیه جامع الخیرات است .
این مقام مسئول خطاب به مدیران و کارشناسان مراکز افق بقاع متبرکه یزد گفت: رسالت اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی است .
وی افزود : باید از ظرفیت و علاقه مردم به بقاع متبرکه بهره گرفت و آن را به قطب های فرهنگی در همه ابعاد معرفی کنیم .
نوروزپور خاطر نشان کرد : علاوه بر حوزه فرهنگی و قرآنی که از سال های قبل مورد تاکید بوده است ، تدبیر جدید سازمان اوقاف پر رنگ تر کردن خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه است .
دکتر حسین رحیمی نسب نیز در کارگاه آموزشی با اشاره به تهدیدات در حوزه خانواده افزود: دشمن همه برنامه ریزی خود را برای هدف قراردادن ایران خانواده محور و خانواده مادر محور از سال ها قبل آغاز کرده است و گرفتاری هایی را برای فعالین حوزه اجتماعی و فرهنگی به وجود آورده است .
این استاد فعال در حوزه خانواده ، معضلات امروز حوزه اجتماعی را بر شمرد و گفت : مسائلی که در زمینه ازدواج پیش آمده و تغییر سبک زندگی عموم مردم و ... را از گرفتاری های اجتماعی دانست که به وسیله دشمن مدیریت می شود.
وی افزود : طرح شش محوری در جهت سامان دادن به بنیان خانواده وجود دارد که شامل : ترویج ازدواج ، تسهیل ازدواج ، تشکیل خانواده ، تحکیم خانواده ، تکالیف زندگی و شاخصه های خانواده تراز میباشد .
وی در پایان ظرفیت های امامزادگان و بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی را بهترین فرصت برای طرح این مباحث دانست و گفت : ان شاء الله با همکاری هایی که در این حوزه صورت میگیرد ، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار