مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

امروز روش تربیتی ما پاسخگوی نیازها نیست

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امروز باید بپذیریم که روش های تربیتی ما تک ساحتی است و آینده را تضمین نمی کند و جوابگوی نیازها نیست.

کد مطلب: ۹۷۱۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
امروز روش تربیتی ما پاسخگوی نیازها نیست

خیرالله رحمانی در کارگاه آموزشی برنامه هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی (دختران مینودری) ویژه آموزگاران پایه ششم ابتدایی استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مدرسه میزان الحراره جامعه است، ما با نگاه کردن به مدرسه می‌توانیم بفهمیم که جامعه چه اوضاع و احوالی دارد.

وی تصریح کرد: ما باید محیط دانش آموزی را به گونه ای ایجاد کنیم تا دانش آموزان در مسیر مطلوب حرکت کنند و سند تحول بنیادین نیز محقق گردد.

رحمانی یادآور شد: امروز باید بپذیریم که روش های تربیتی ما تک ساحتی است و آینده را تضمین نمی کند و جوابگوی نیازها نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر انتظار داشته باشیم که کودکان ما افتخار آینده کشور باشند باید مدرسه تمام ساحتی و معلم تمام ساحتی داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد دانش آموزان، اظهار کرد: دانش آموز باید مومن، خلاق، نقاد، پژوهشگر و آماده حضور در تمام عرصه ها باشد.

رحمانی با اشاره به سند تحول بنیادین، بیان کرد: ما بر اساس سند تحول ماموریت داریم تا دانش آموزان را به سمت حیات طیبه و زندگی پاک رهنمون سازیم و دانش آموزان از محیط مدرسه لذت ببرند و در این محیط تمرین زندگی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین جامعه و مدرسه وجود دارد، تصریح کرد: حال خوب جامعه در گرو نشاط و شادابی مدرسه است، بنابراین مربیان و معلمان باید همواره گشاده روی باشند تا این نشاط و شادابی به دانش آموزان نیز منتقل شود و در نتیجه جامعه ای با نشاط را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: بر اساس سند تحول ماموریت داریم فضایی برای فرزندان خود ایجاد کنیم تا به یک زندگی پاک و مطلوب دسترسی پیدا کنند و در ساحت های تربیت دینی، اخلاقی، زیستی، ساحت بدنی، حرفه ای، اجتماعی و فناورانه شرایط را برای آموزش مهیا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار