بانشی: ایمن‌سازی مدارس یکی از پیام‌های اصلی مانور زلزله است

شیراز (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، آمادگی مقابله با بحران را نیازمند آموزش‌های مستمر دانست و افزود: ظرفیت ایجاد شده به واسطه برگزاری این مانور زلزله باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که به یک فرهنگ قوی تبدیل شود و آموزش‌ها در طول سال باشد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: ایمن‌سازی مدارس یکی از پیام‌های اصلی مانور زلزله است

جهانبخش بانشی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور آسیب‌پذیر است باید مردم نسبت به این آشنایی داشته باشند و اگر فرهنگ‌سازی شود و آموزش‌ها در طول سال باشد و به یک برش زمانی مختصر نباشد قطعا می‌تواند در زمان خطر و وقوع حادثه در حفظ جان افراد موثر باشد.

او ادامه داد: امسال استان فارس پایلوت برگزاری مانور کشوری بود و تمام مقدمات و بسترسازی برای اینکه یک مانور ملی برگزار شود انجام شده و علاوه بر این در 320 مدرسه سراسر فارس نیز به صورت محله محور برگزار می شود و در سایر مدارس نیز بر اساس سنوات قبل به ایمن‌سازی و آموزش‌های اساسی پرداخته شده است.

او منظور از محله محور بودن مانور را ایجاد شرایطی در محلات برشمرد که اهالی محلات با کمک یاوران شورای محله و دستگاه‌های امدادرسان و اولیای مدرسه آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم را ببینند و اگر حادثه ای رخ داد آن مدرسه پایگاه کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی به مردم باشد و بتوانند در آنجا مستقر شوند و آمارگیری و رسیدگی اولیه به مصدومین انجام شود.

بانشی افزود: آمار و ارقام نشان داده که برگزاری این مانور در مناطقی که با دقت انجام شده موجب کاهش خسارت‌ بوده است.

او ادامه داد: اداره نوسازی مدارس یکی از نهادهایی است که به عنوان پایه کار مانور است و آنان با بررسی ایمنی مدارس اقدام به رقع نواقص موجود و ایمن سازی آنان می‌کنند و این از پیام‌های مانور است که مدارس باید ایمن‌ باشند.

بانشی اظهار داشت: امیدواریم که جوامع محلی با فراگیری آموزش ها در زمان بروز بحران زلزله آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.

این مقام مسئول، ظرفیت ایجاد شده به واسطه برگزاری این مانورها را زمینه ای برای اجرای برنامه های کاهش خطرپذیری در سطح محلی برشمرد که می تواند با ایجاد گروه های مدیریت جامعه محور پیش از زلزله انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار