جلسه توجیهی روحانیون وظیفه استان زنجان تشکیل شد

زنجان (پانا) - جلسه توجیهی روحانیون وظیفه استان زنجان با حضور مسئول دبیر خانه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، رئیس اداره امور تربیتی اداره کل و سایر مسئولین حوزه پرورشی و روحانیون وظیفه استان در سالن غدیر اداره کل برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۱۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی روحانیون وظیفه استان زنجان تشکیل شد

در این جلسه حجت الاسلام مقصود ذوالقدر مسئول دبیر خانه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به برخی اسناد بالادستی در آموزش و پرورش، به سند تحول آموزش و پرورش و حیات طیبه تاکید کرد و افزود: از ویژگی‌های حیات طیبه این است که ترس و اضطرابی را شاهد نخواهیم بود وفرد فارغ از هر گونه نگرانی زندگی خواهد کرد و این هدف بزرگی است و می توان دریافت که معلم ادامه دهنده رسالت ائمه است و جایگاه رفیعی دارد.

وی گفت: برای موثر واقع شدن فرایند تربیت، ضرورت دارد مربیان ابتدا در تمامی ابعاد خودشان را تقویت کنند و سپس به تربیت افراد بپردازد.

ذوالقدرعدم تحقق کامل سند تحول را، عدم آمادگی کامل متولیان آن عنوان کرد و اظهار داشت: تعلیم و تربیت آسان نیست و نیاز به علم، حوصله و صبر دارد.

احمد اشرفی رئیس اداره امور تربیتی اداره کل در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور روحانیون وظیفه در این جلسه، گفت: هدف از این جلسه ارتباط مستمر مسئولین حوزه پرورشی با روحانیون طلبه و توجیه و تبیین وظایف است.

اشرفی با تاکید بر این که حوزه پرورشی حساس و مهم است و نگاه باید تخصصی باشد، افزود: مربیان پرورشی در مدارس نقش اساسی و کلیدی دارند.

وی برگزاری مراسمات در مناسبت های مختلف، اجرای مسابقات، فراهم آوردن شرایط برگزاری نماز در مدارس، برگزاری مطلوب مراسم صبحگاهی و پاسخگویی به بخشنامه هایی که متناسب با شرح وظایف ،ابلاغ شده است را از جمله وظایف مربیان پرورشی عنوان کرد.

رئیس اداره امور تربیتی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اصلی ترین ساحت مرتبط با وظایف مربیان پرورشی را "ساحت تربیت دینی و اعتقادی" دانست و افزود: در این زمینه ضرورت دارد روی درست کاری، امانت داری و اخلاق مداری به طور ویژه تاکید شود و طرح مباحث فلسفی که دانش آموزان درکی از آن ندارند نمی تواند موثر باشد.

شایان ذکر است: این جلسه که با هدف آشنایی روحانیون وظیفه با شرح وظایف مربیان پرورشی که تحت این عنوان در مدارس فعالیت خواهند داشت، برگزار گردید و هر یک از روحانیون وظیفه به بیان نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند و مسئولین حوزه پرورشی و امور اداری به سوالات آنان پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار