شرایط خدمت وظیفه روحانیون در آموزش‌ و پرورش اعلام شد

تهران (پانا) - معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل سال جاری خدمت وظیفه عمومی روحانیون در فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۳۰۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شرایط خدمت وظیفه روحانیون در آموزش‌ و پرورش اعلام شد

در این دستور العمل آمده است که همانند سنوات گذشته روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند. دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت‌ها، تعهد به انجام ماموریت در طول دوران خدمت سربازی، ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت شئون روحانیت و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه یا گواهی موقت پایان تحصیلات سطح یک از جمله شرایط فردی روحانیون برای خدمت وظیفه عمومی است.

براساس بخشنامه حقوق ماهیانه افراد بر اساس دستورالعمل‌های دفتر حفاظت اطلاعات فرماندهی معظم کل قوا و ستاد کل نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود. همچنین مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است و برای افرادی که بین سال تحصیلی از محل ماموریت جدا یا مرتکب غیبت غیرموجه بیش از یک ماه شوند گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود.

آموزش نظامی طلاب وظیفه نیز به مدت دو هفته بلافاصله پس از پایان دوره خدمت انجام می‌شود. همچنین در این دستور العمل تاکید شده است که انجام خدمت وظیفه هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

ثبت‌نام از متقاضیان حداکثر تا 5 مرداد 98 ادامه خواهد داشت و ارائه اصل مدرک تحصیلی مورد تایید شورای عالی حوزه‌های علمیه و معرفی‌نامه از حوزه علمیه محل تحصیل برای متقاضیان الزامی است. طبق این دستورالعمل به کارگیری مشمولان طرح در شهرهای قم، مشهد و اصفهان مجاز نیست.

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نیز تا 15 مرداد به اداره کل امور اداری و تشکیلات اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار