مسعود جعفرى جوزانى: دریافت جایزه ابوریحان از دست کیانوش عیاری افتخار بزرگی است

تهران (پانا) - مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سینما تندیس ابوریحان نخستین جشن آیین سپاس تهیه‌کنندگان سینمای ایران را دریافت کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مسعود جعفرى جوزانى: دریافت جایزه ابوریحان از دست کیانوش عیاری افتخار بزرگی است

مسعود جعفرى جوزانى نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، به عنوان «چهره مؤثر» (یک عمر دستاورد و فعالیت هنری)؛ جایزه تندیس ابوریحان نخستین جشن آیین سپاس تهیه‌کنندگان سینمای ایران گفت: گرفتن این جایزه از دستان آقای کیانوش عیاری افتخار بزرگی است. من خوشحالم در سینمایی هستم که امثال پرویز خان (هارون یشایایی) در آن حضور دارند، کسی که من را ساپورت کرد؛ کسی که تمام مخارج فیلمنامه «در مسیر تندباد» را داد تا ساخته شود.
جوزانی چهره ماندگار و سازنده سریال تاریخی «در چشم باد» در ادامه اظهار داشت: یک ایرانی خیای تنهاست، دو ایرانی حزب تشکیل می‌دهد و سه ایرانی انشعاب می‌کند؛ این چیزی است که دشمنانمان در مورد ما می‌گویند.
کارگردان فیلم‌های سینمایی «شیر سنگی»، «جاده‌های سرد» و «در مسیر تندباد» در پایان سخنانش تأکید کرد: امیدوارم که جمع تهیه‌کنندگان بهم بپیوندند و خلاف این سخنان را ثابت کنند.
«چهره مؤثر» (یک عمر دستاورد و فعالیت هنری)؛ از بخش‌های مهم جشن آیین سپاس تهیه‌کنندگان سینمای ایران به‌شمار می‌آید و به تهیه‌کنندگانی جایزه این بخش تعلق می‌گیرد که علاوه بر تهیه‌کنندگی آثار شاخص در سینمای ایران و حضور در مجامع بین‌المللی به لحاظ آکادمیک، در جایگاه معتبری قرار دارند و بر این اساس، عناصر و ارکان یک اثر نمایشی را به‌خوبی بشناسند و در فیلم‌هایشان به‌درستی استفاده کنند.
مراسم نخستین آیین سپاس تهیه‌کنندگان سینمای ایران از طرف جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی به ریاست سید ضیاء هاشمی، با اجرای احسان علیخانی و همچنین با حضور تعداد زیادی از تهیه‌کنندگان و سینماگران ایرانی از جمله؛ هارون یشایایی تهیه کننده باسابقه سینمای ایران، کیانوش عیاری کارگردان سینما و تلویزیون، فتح‌الله جعفری جوزانی بازیگر، تهیه کننده و مترجم آثار سینمایی و ادبی، حسین دلیر کارگردان سینما و تلویزیون، علی قائم‌مقامی تهیه کننده سینما، عبدالله اسکندی، نیکی کریمی، احمد رمضانزاده کارگردان سینما و تلویزیون، رضا عطاران، بهرام رادان، علی سرتیپی، حبیب اسماعیلی، محمدرضا شریفی نیا، محمد حسین فرحبخش، ساره بیات، یکتا ناصر، سعید ملکان، پژمان بازغی، سعید سهیلی، بابک حمیدیان، پروانه مرزبان، تینا پاکروان، رضا یزدانی، آزیتا موگویی، علی اوجی، مسعود اطیابی و ... در ساعت 19 شب گذشته دوشنبه چهارم آذرماه جاری در تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار