برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش استان کردستان برگزار می شود

سنندج(پانا)- با شعار پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید، برنامه های هفته ملی پژوهش در آموزش و پرورش کردستان برگزار و از معلمان و پژوهشگران برتر استان تجلیل خواهد شد .صبح امروز نشست کارگروه هماهنگی برگزاری برنامه های هفته پژوهش در سال 98 با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان، رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل، معاونین آموزش متوسطه و پژوهش و مسئولین پژوهش سراهای دانش آموزی نواحی یک و دو سنندج به منظور بررسی برنامه های این هفته برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های هفته ملی پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش استان کردستان برگزار می شود

محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان ، در این نشست با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق و لزوم توجه به این موضوع در آموزش، گفت: خاستگاه اصلی پژوهش، آموزش و پرورش است .

وی با تاکید بر پرورش تفکر در حوزه تعلیم و تربیت، بنیاد اصلی آموزش و پرورش را پژوهش دانست و اظهارداشت: وظیفه اصلی معلم و رسالت آموزش و پرورش کار بنیادی و پرورش تفکر و پژوهش است .

طالب محمدی هدف از نام گذاری هفته چهارم آذر به نام هفته پژوهش را فرهنگ سازی به منظور ترویج و توسعه پژوهش عنوان کرد و با اشاره به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی، تصریح کرد : پژوهش و آموزش در هم تنیده است و با همدیگر رابطه متقابل دارند .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه پژوهش در سند تحول بنیادین پرداخت و با بیان اینکه یکی از شش زیر نظام سند تحول به موضوع پژوهش اختصاص یافته است، گفت: از 131 راهکار سند، 25 راهکار به صورت غیر مستقیم و 11 راهکار به صورت مستقیم به موضوع پژوهش مرتبط است.

محمدی ضمن تقدیر از زحمات معلمان پژوهشگر و اهتمام پژوهش سراهای دانش آموزی استان و کلیه دست اندرکاران امر، ایجاد گفتمان غالب و گفتمان سازی محیطی به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر برنامه های هفته پژوهش با همکاری نواحی را خواستار شد .

وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی برنامه ها و تقسیم کار هفته پژوهش عنوان کرد و با تشکر از همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج و همراهی پژوهش سراهای دانش آموزی در اجرای برنامه ها، گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش در دل پژوهش سراهای دانش آموزی انجام می شود و هدف اصلی نیز تربیت دانش آموزان است .

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های اداره کل در هفته پژوهش پرداخت و تهیه، تدوین و ارسال دستورالعمل گرامیداشت هفته پژوهش به واحد های اداری و آموزشی، گفتمان سازی و انجام تبلیغات محیطی، برگزاری مراسم استانی و تجلیل از پژوهشگران برتر استانی، معلمان پژوهنده، پایان نامه های برتر ، پژوهش سراهای برتر، دانشجو معلمان برتر ، دانش آموزان پژوهشگر برتر پژوهش سراها، شهرستانها و مناطق برتر، برگزاری زنگ پژوهش در مدارس،دیدار با چهره های فرهنگی در حوزه پژوهش و برپایی غرفه آموزش و پرورش در نمایشگاه استانی هفته پژوهش را از مهم ترین اقدامات و برنامه ها بر شمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار