با هدف کاهش حوادث رانندگی:

دوره آموزشی رانندگی تدافعی در دانشگاه یزد برگزار شد

یزد(پانا) -دوره آموزشی رانندگی تدافعی با هدف ارائه راهکارهای پیشگیری از حوادث ترافیکی، ویژه کارکنان دانشگاه یزد روز یکشنبه سوم آذرماه در تالار فرهنگ این دانشگاه، برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی رانندگی تدافعی در دانشگاه یزد برگزار شد

سرهنگ علیرضا آدمی‏‌زاده، کارشناس ارشد مدیریت ترافیک، با اشاره به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در هشت ماه گذشته استان و افزایش این آمار نسبت به سال گذشته، افزود: متأسفانه اکثر کسانی که دچار حوادث ترافیکی می‏‌شوند از اقشار ضعیف جامعه و سرپرست خانوار هستند.

وی فقدان آموزش‌‏های لازم و طرح‏های کاربردی را از علل اصلی مشکلات در حوزه حل مسائل ترافیکی عنوان و بر رانندگی تدافعی به منظور کم کردن میزان جراحات و سالم ماندن فرد در رانندگی تأکید کرد.

سرهنگ آدمی‏‌زاده در ادامه سخنان خود به علل اصلی تصادفات رانندگی پرداخت و گفت: بدون شک، داشتن سرعت غیرمجاز، علت اکثر تصادفات است و به‏‌جز آن سبقت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم، خستگی و خواب‏‌آلودگی راننده، حرکت با دنده عقب بدون توجه به پشت سر، نداشتن آمادگی جسمی و روحی، مشاجره حین رانندگی و مصرف الکل و مواد مخدر از دیگر علل شایع تصادفات به حساب می‏‌آیند.

مدرس این دوره با بیان اینکه بررسی مطالعات انجام شده حاکی از آن است که راننده قادر خواهد بود تا از 90 تا 97درصد از تصادفات رانندگی پیشگیری کند، به بیان برخی راهکارها و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کاهش حوادث ترافیکی در این دوره آموزشی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار