مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان خبر داد:

بسیج نیرو‌ها برای ۲۳۳ هکتار جنگل کاری مشارکتی

سمنان (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان از از اجرای طرح جنگل کاری مشارکتی در استان سمنان در ۱۴ آذر ماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۰۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بسیج نیرو‌ها برای ۲۳۳ هکتار جنگل کاری مشارکتی

علی نقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری مشارکتی گفت: در تاریخ ۱۴ آذر ماه جنگل کاری مشارکتی در سطح وسیعی از استان سمنان آغاز و تا هفته منابع طبیعی اداتمه خواهد داشت. طرح جنگل کاری مشارکتی در استان سمنان در خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای جنگل کاری و مراقبت از پوشش جنگلی استان سمنان در نظر گرفته شده است، افزود: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده ۴۰ هکتار جنگل کاری در منطقه ابر شهرستان شاهرود و ۸۰ هکتار جنگل کاری و بذر کاری در منطقه آسوران، هیکو، شهرستان مهدیشهر، ۳۶ هکتار در حوضه دامغان و ۷۷ هکتار در منطقه کالپوش و شهرستان میامی جمعا در کل استان ۲۳۳ هکتار جنگل کاری مشارکتی انجام خواهد شد.

علینقی حیدریان از تلاش برای ارتقای پوشش گیاهی در ۱۴۱ نقطه از استان سمنان خبر داد و گفت: عملیات بیولوژیک در چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های ترویجی و سنددار کردن زمین‌های منابع ملی کادستر در استان سمنان اظهار داشت: در این بخش تلاش‌های مطلوبی صورت گرفته است، در قالب طرح کادستر نیز ۲۹۷ هزار هکتار از اسناد منابع طبیعی این استان امسال کاداستری می‌شود که در قالب ۲۳۴ پلاک است.

وی گفت: ۳۰۰ سازه مکانیکی آبخیزداری نیز در استان سمنان اجرایی می‌شود که در قالب آن‌ها ۱۹۸ هزار متر مکعب کار انجام خواهد شد.

علینقی حیدریان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان تحت تاثیر این سازه‌های مکانیکی قرار دارد، بیان کرد: در ۱۴۱ نقطه از استان سمنان کار بیولوژیک و ارتقای پوشش گیاهی انجام می‌شود که چهار هزار و ۸۵۰ هکتار مساحت آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار